نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مرداد 1399 - 0:01   |   کد مطلب: 28672
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: ۳۱ درصد کشمش کشور در همدان تولید می‌شود که این استان در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌اله شهبازی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سالانه ۴۶ هزار تُن کشمش به طور متوسط در استان تولید می‌شود که از این رقم، ۳۶ هزار و ۶۰۰ تُن کشمش صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد صادرات کشمش کشور مربوط به این استان است ادامه داد: ۶.۸ درصد باغ های انگور کشور به مساحت ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار در استان همدان قرار دارد خاطرنشان کرد: سال گذشته  ۴۰۶ هزار تُن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۴۲۰ هزار تُن تولید انگور استان باشد که رشد خود را در سال‌های گذشته و امسال داشته است.

شهبازی با بیان اینکه شهرستان ملایر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت ۳.۴ درصد را به خود اختصاص داده است، افزود: سال گذشته این شهرستان با ۲۴۲ هزار تُن تولید انگور، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص اجرای طرح فراز در سطح باغ های انگور استان نیز خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۷ کل طرح فراز ایجادشده در استان ۲۰ هکتار بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک سند راهبردی سه‌ساله استان ۸۵ هکتار سطح زیر کشت طرح فراز افزایش یافت، یادآور شد: در برنامه پیش‌بینی‌شده در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، باید ۶۰۰ هکتار طرح فراز در استان ایجاد شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فراز مورد استقبال باغ‌داران قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار پرونده طرح فراز آماده است که پس از تامین منابع مالی اجرا می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار