نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مرداد 1399 - 0:00   |   کد مطلب: 28671
رییس پلیس راه استان همدان گفت: بررسی‌های صورت گرفته موید این است که ۵۰ درصد سوانح جاده‌ای این استان ناشی از خواب آلودگی است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: درصد بالایی از سوانح رانندگی این استان به علت بی توجهی راننده به مسیر پیش رو رخ می‌دهد که این نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرگرم شدن به تنظیم سیستم صوتی، مکالمه با تلفن همراه و برداشتن اشیایی از کف وسیله نقلیه است.

وی بیان کرد: همچنین بخش زیادی از تصادف خسارتی، فوتی و جرحی این استان را واژگونی تشکیل می‌دهد که این قبیل سوانح رانندگی نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی و بی‌توجهی به مسیر مقابل است.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: هر شب شاهد یک سانحه از نوع واژگونی در جاده‌های برون شهری این استان هستیم که عواملی نظیر مسلط نبودن راننده بر خودرو و جاده نیز تاثیر بسزایی داشته است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه ۸۵ درصد از سوانح فوتی از ساعت ۱۳ ظهر تا یک بامداد رخ می‌دهد بیان کرد: میزان استراحت راننده در طول روز، نوع غذایی که مصرف کرده، بیماری های گوارشی، اعتیاد راننده و مصرف داروهای خواب‌آور از علل افزایش خواب آلودگی و کاهش تسلط به خودرو و جاده است.

 

وی ادامه داد: مواردی از سوانح فوتی در همدان ناشی از شوخی راننده با دیگر سرنشینان یا دعوا و بحث و جدل ایجاد شده در خودرو بوده که موجب کاهش تسلط راننده به جلو و واژگونی وسیله نقلیه شده است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: خودرو با متوسط سرعت در کمتر از یک ثانیه ۳۰ متر را طی می کند و یک لحظه بی توجهی به جلو در کنار عرض کم جاده، موجب خروج وسیله نقلیه از مسیر اصلی و بروز سانحه فوتی و جرحی می‌شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: نیمه شب گذشته یک مورد سانحه فوتی از نوع واژگونی در جاده همدان ملایر نزدیکی منطقه زمان آباد رخ داد که منجر به سقوط خودرو به داخل رودخانه و مرگ راننده شد.

وی گفت: یکی از راه‌های کاهش سوانح در این بزرگراه نصب نیوجرسی است اما به علت فراوانی روستاهای موجود در بزرگراه همدان - ملایر و استفاده ساکنان آنها از این جاده شریانی، نصب نیوجرسی امکان‌پذیر نیست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار