نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مرداد 1399 - 23:44   |   کد مطلب: 28666
با افزایش خانه نشینی ها پس از شیوع ویروس کرونا مصرف اینترنت توسط بسیاری از مردم افزایش پیدا کرد و تقریبا از ابتدای تیرماه شاهد افزایش تعرفه ها توسط شرکت های ایرانسل و همراه اول بودیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ با شیوع ویروس کرونا و تقاضای مسئولین از مردم برای ماندن در خانه و همچنین راه اندازی کمپین در خانه بمانیم در فضای مجازی و صداوسیما مصرف اینترنت توسط مردم افزایش چشمگیری پیدا کرد و حتی یکی از وب سایت هایی که میزان مصرف اینترنت جهان را محاسبه می کند اعلام کرد ایران در روزهای قرنطینه بیشترین مصرف اینترنت را داشته است.

البته در شرایطی که بسیاری از کارمندان، کاسبان، دانشجویان و دانش آموزان مجبورند به صورت مجازی دورکاری کنند طبیعی است میزان مصرف روزانه اینترنت نسبت به قبل افزایش داشته باشد.

تقریبا تا پایان خرداد ماه هیچ کس مشکلی برای خرید بسته های اینترنتی نداشت چرا که قیمت ها متعادل و با صرفه بود اما به مرور شاهد حذف بسته های بلند مدت سه ماه و ۶ ماه و کاهش تنوع بسته ها از اپلیکیشن های ایرانسل و همراه اول بودیم که باعث تعجب همه کاربران شد!

 

 

مثلا یک گیگ اینترنت ماهانه معادل با ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که پیش از این، هرگیگ اینترنت در بسته سه ماه معادل ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود!

نکته قابل توجه دیگر افزایش تنوع بسته های یک ماهه از ساعت ۲ بامداد تا هفت صبح است که بسیار وسوسه انگیزند اما چه کسی حاضراست تا صبح بیدار بماند و از فضای مجازی استفاده کند؟

آیا این بسته های اینترنتی شب تا صبح در راستای تغییر سبک زندگی نیست و تاثیر منفی بر شیوه زندگی ما نمی گذارند؟

 

 

با یک حساب و کتاب و سرانگشتی به این نتیجه می رسیم در بهترین شرایط اگر هر ۴ روز یک گیگ اینترنت خریداری کنیم ماهانه ۸۴ هزار تومان صرف خرید بسته های اینترنتی خواهد شد و کنار آمدن با این موضوع برای خانواده ای که حداقل ۳ نفر در آن نیاز به اینترنت دارند سخت است.

ظاهرا کسانی هستند که از شرایط کنونی سو استفاده کرده و در شرایط کرونایی پول هنگفتی از ملت به جیب می زنند.

در این راستا و برای صیانت از حق مردم و مصرف کنندگان ورود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که خود را حامی مردم می داند بیش از پیش احساس می شود و آقای وزیر باید برای چلوگیری از سوءاستفاده و سودجویی های برخی افراد در این حوزه ورود جدی و اثرگذاری داشته باشد.

از ارائه دهندگان ترافیک انتظار می رود با طرح های منطقی و به صرفه موجب تشویق کاربران اینترنت شوند تا دوران کرونایی را با کمترین آمار مبتلایان بگذرانیم.

عصرهمدان پیشنهاد می کند با توجه به افرایش آمار مبتلایان به دلیل حضور در دورهمی ها، بسته هایی با صرفه در نظر گرفته شود تا مردم به وسیله گفت و گوهای تصویری از طریق پیام رسان ها با یکدیگر ارتباط بگیرند و این دوران را با سلامت پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار