نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. تير 1399 - 20:54   |   کد مطلب: 28660
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با وجود اتمام مدت قرارداد مستاجران، مالکان نمی‌تواند آنها را از خانه بیرون کنند بنابراین مستاجران در این شرایط نیازی به تخلیه واحد مسکونی ندارند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن خانجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مستاجرها با وجود اتمام مدت قرار داد می توانند تا سه ماه بعد از عادی شدن شرایط در ملک استیجاری زندگی کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین مالکان منزل مسکونی حق ندارند نسبت به جابجایی مستاجر اقدام کنند البته هیچ دادگاهی هم رای به تخلیه خانه نمی‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه تاکنون شکایتی در این باره به دادستانی همدان ارائه نشده است، افزود: در این بین ممکن است برخی مستاجرها به صورت داوطلبانه یا به علت ناآگاهی از این مصوبه، اقدام به تخلیه واحد مسکونی کرده باشند.

خانجانی بیان کرد: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره در شهر همدان و سایر شهرستان ها مشخص شده است و مالکان مکلف به رعایت این مصوبه هستند.

 

وی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اتحادیه مشاوران املاک همدان باید بر روند تنظیم قراردادها نظارت داشته باشند تا در صورت بروز تخلف، پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شود و برخوردهای لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تاکید کرد: چنانچه در زمینه رعایت نکردن مصوبه ستاد ملی کرونا درباره سقف افزایش اجاره بها و تخلیه اجباری منزل، گزارشی از سوی مستاجران ارائه نشود نمی‌توان کسی را بازخواست و با متخلف برخورد کرد.

خانجانی درباره تعطیلی دادسرای شهر همدان نیز گفت: دادسرا به علت درگیر شدن شماری از کارکنان این نهاد به ویروس کرونا از روز شنبه هفته گذشته به مدت یک هفته تعطیل شده بود اما بعد از گذشت پنج روز فعالیت خود را از سر گرفت.

بگفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۳۰ تیر امسال ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار