نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. تير 1399 - 20:47   |   کد مطلب: 28657
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: تا کنون ۹۰ واحد پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونا برای کمک به درمان بیماران کرونایی اهدا شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ افشین محمدی اظهار داشت: پلاسما درمانی به عنوان درمان قطعی کرونا نیست اما تاثیرات مثبتی در بهبود حال بیماران کرونایی داشته است.

وی با بیان اینکه اگر پلاسما درمانی در مراحل اولیه بیماری و زمانی که بیماری دچار فاز شدید نشده باشد استفاده شود سبب بهبود حال بیماران می‌شود، ابراز کرد: در این روش درمانی از پلاسمای خون بهبودیافتگانی که یک ماه از بهبودیشان می‌گذرد استفاده می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تاکید بر اینکه برای اهداکنندگان پلاسما شرایط خاصی وجود دارد، تصریح کرد: سن اهدا کنندگان باید بین 18 تا 60 سال باشد. همچنین این افراد باید سابقه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند و در خانم‌ها نیز سابقه بارداری و سقط وجود نداشته باشد.

محمدی با بیان اینکه قبلا روزی یک مورد اهدا کننده پلاسما پذیرش می‌شد، گفت: اما در روزهای اخیر تعداد اهداکنندگان به 3 نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون 71 واحد پلاسما در بیمارستان‌های استان توزیع و مابقی نیز در صورت نیاز به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در زمینه اهدای خون برای بیماران غیر کرونایی نیز دچار هیچ گونه کمبود نیستیم، اظهار داشت: علاوه بر اینکه نیاز صد درصدی استان را تامین می‌کنیم به عنوان معین استان تهران نیز از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 150 واحد خون ارسال کرده‌ایم.

تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار