فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

28. تير 1399 - 9:17   |   کد مطلب: 28643
با وجود اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است، هنوز در بخش تولیدات این کالا به خودکفایی نرسیده ایم و در بخش واردات هم دست هایی پنهان و مهندسی شده مانع از اختصاص ارز مرجع به آن می شوند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از عصر همدان، بحث پوشش زنان همواره در تاریخ کهن بسیاری از کشورها و ادیان مختلف مورد توجه بوده است. اما در بین تمام این ها توجه به مقوله حجاب در ایران اسلامی بسیار مورد تاکید بوده و چون این موضوع مانعی در رسیدن غرب به اهدافش می باشد همیشه این خصوصیت بارز زنان ایرانی را مورد هجمه قرار داده اند و سعی در حذف فرهنگ حجاب علی الخصوص پوشش چادر که حجاب برتر است در بین زنان ایرانی دارند.

دراین میان برخی هم در داخل خواسته یا ناخواسته هم پا با غرب به این موضوع دامن می زنند. یکی از مسائلی که باید در خصوص حجاب و عفاف زنان ایرانی به آن پرداخت قیمت آن ها می باشد که اخیرا علی الخصوص در بحث چادر مشکی باعث نگرانی بسیاری از بانوان شده است.

با توجه به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان است ولی این کالا همچنان از کشورهایی همچون چین و ژاپن وارد ایران می شود و هنوز به خودکفایی در این خصوص نرسیده ایم خبرهایی از تولید داخلی می رسد ولی آن هم اگر حمایت نشود نمی تواند پاسخگوی نیازبانوان چادری باشد.

چرا هنوز برای واردات چادر مشکی ارز مرجع نیست؟

موضوع دیگر که باید در بحث چادر مشکی به آن پرداخت تخصیص ندادن ارز مرجع برای واردات این کالا است چرا باید برای برخی اقلام که توانایی تولید آن ها را در داخل کشور داریم ارز مرجع قرار دهند ولی برای چادر مشکی این موضوع صدق نکند.

اگر پای درددل خیلی از بانوان چادری بنشینیم همه از این موضوع گلایه دارند و برخی می ترسند که یک روز نتوانند هزینه اش را تامین کنند و مجبور به کنار گذاشتن چادر شوند.

با یک حساب سر انگشتی اگر حساب کنید تهیه یک  لباس برای بانوان محجبه در ایران بسیار گران تر از تهیه یک مانتوی عادی است.

به راستی چرا با وجود تعداد زیادی از مصرف کنندگان چادر مشکی در ایران همواره مشکلاتی در این خصوص وجودارد، چه افرادی هستند که می خواهند این پوشش بانوان ایرانی حذف شود.

در این باره احد آزادی خوا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگوی اخیرش با خبرنگار عصر همدان به وجود دست هایی پیدا و پنهان در گرفتن فرهنگ چادرپوشی در ایران تاکید کرده بود و با بیان اینکه فرایند تولید و واردات پارچه چادر مهندسی شده است، گفته بود که نحوه قیمت، در دسترس بودن و توزیع پارچه چادر مشکی کاملا معنادار است.

وجودمافیای واردات مانع از ورود چادر مشکی با قیمت کم می شود

همچنین در این باره  نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه تاکنون در خصوص تولید چادر مشکی نتوانستیم به تولید کامل برسیم افزود: کارخانه هایی راه اندازی شده است ولی به تولیدات مدنظر و مورد نیاز جامعه نرسیده اند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به وجود مافیای واردات در کشور گفت: به غیر از گران تمام شدن و عدم پشتیبانی داخلی، مافیایی در بخش واردات است که باعث شدند خیلی از اقلام مورد نیاز بدون ارز مرجع وارد کشور شوند.

وی با انتقاد از نبودن ارز مرجع برای واردات چادر مشکی گفت: با ارز مرجع اقلام غیرضروری وارد می کنند ولی اقلامی همچون چادر مشکی با ارز آزاد  وارد می شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به برخورد مجلس با مافیای واردات گفت: مجلس تازه کارش را شروع کرده و این موضوع باید در کمیسیون های مختلف بررسی و کارگروه هایی تشکیل  و این مشکل را حل کنند.

به گزارش عصر همدان؛  نبود ارز مرجع برای واردات چادر مشکی روز به روز به گرانی این کالا می افزاید آیا به راستی دست هایی پشت پرده مانع از برنامه ریزی صحیح برای واردات چادر مشکی می شود؟ این موضوعی است که با اندکی تحقیق می توان به جوابش رسید!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار