نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. تير 1399 - 19:13   |   کد مطلب: 28638
رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: به دنبال بارندگی های اخیر و پرآب شدن چشمه های منطقه حفاظت شده «لشگردَر» پس از 20 سال كركس یكی از گونه های پرندگان شكاری لاشخور به این منطقه بازگشت.

به گزارش  ملایری‌ها؛ مجید شعبانلودر گفت و گو با ایرنا بیان كرد: سابقه وجود انواع گونه های كركس در منطقه حفاظت شده «لشگردَر» در سال های گذشته بوده است، اما به دلیل خشكسالی و كم آب شدن چشمه ها، چند سالی این گونه پرندگان را در منطقه مشاهده نكرده ایم.
وی افزود: با توجه به اینكه منطقه لشگردَر جمعیت بالایی از وحوش را در خود جای داده است، وجود انواع گونه های پرندگان همچون كركس و كفتار در منطقه عجیب نیست.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بارندگی های بهاری را برای این منطقه بسیار مساعد دانست و بیان كرد: بیش از 15 دهنه چشمه در منطقه حفاظت شده لشگردَر وجود دارد كه همگی به واسطه بارندگی های اخیر پرآب شده اند.
شعبانلو ادامه داد: منطقه لشگردَر هم اكنون وضعیت بسیار خوبی دارد و تنها برخی از مسیرهای دسترسی توسط سیلاب شسته شده است.
وی افزود: میزان خسارت ها به راه های دسترسی به مناطق داخلی لشگردَر و دسترسی به پست های محیط بانی خیلی جدی نیست و بلافاصله پس از بارندگی ها، اصلاح مسیرهای دسترسی انجام می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینكه بارندگی و سیلاب مشكل خاصی را برای گونه های جانوری منطقه ایجاد نكرد گفت: سیلاب بیشتر در مناطق پایین دست منطقه اتفاق افتاد و گونه های جانوری به دلیل قرار گرفتن در نقاط بالایی منطقه، آسیب ندیدند.
شعبانلو یادآور شد: منطقه حفاظت شده «گلپرآباد» نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و بارندگی های اخیر موجب پرآب شدن حدود 10 دهنه چشمه در این منطقه شد.
وی بیان كرد: از ابتدای امسال تاكنون هیچ مشكلی توسط شكارچیان و متخلفان این 2 منطقه حفاظت شده به ویژه «لشگردَر» را تهدید نكرده است و محیط بانان فعالیت مستمری برای حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی منطقه دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار