نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. تير 1399 - 7:53   |   کد مطلب: 28634
هادی بیگی نژاد با اشاره به اقدامات کشور کره جنوبی در بلوکه کردن پول ایران گفت: ایران همواره یک بازار خوب برای محصولات کره ای بوده و با توجه به رفتارهای یک جانبه این کشور می طلبد مسئولین وزارت خارجه برخوردی قاطع با این امر داشته باشند.

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها  با اشاره به اقدامات کشور کره جنوبی در بلوکه کردن پول ایران و خودداری تحویل پول به بهانه تحریم های آمریکا اظهار کرد: ایران یکی از بازارهای خوب برای محصولات کره ای است و توقع چنین رفتاری از کره نمی رود.

وی افزود: برگشت پول یکی از مشکلات کشور ما در سال‌های گذشته بود و ما در فروش و صادرات محصولات مختلف از جمله نفت با این مشکل روبرو بودیم و در این دوره از مجلس باید تصمیمی مشخص برای آن اتخاذ شود.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت کالاهای مورد نیاز کشور و حذف دلار دو راهکار کارشناسان برای این مشکل است.

بیگی نژاد با اشاره به راهکارهایی جهت رفع محدودیت های بانکی گفت: با شکستن سلطه دلار و استفاده از ارزهای دیگر در معاملات مختلف می توان محدودیت های بانکی را برطرف کرد و محصولات کشور را به راحتی به فروش رسانده و پول آنها را دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به سیطره دلار آمریکا در معاملات جهانی هر کسی در هر نقطه از دنیا بخواهد دلار را جابه جا کند باید از خزانه داری آمریکا مجوز بگیرد که این آسیبی بزرگ است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کشوری مجوزها را دریافت نکند تحت پیگرد و برخورد آمریکا قرار می گیرد که در این راستا باید آقایی دلار را با پیمان های دو جانبه از بین ببریم.

بیگی نژاد گفت: ایران همواره یک بازار خوب برای محصولات کره ای بوده است و با توجه به رفتارهای یک جانبه این کشور می طلبد مسئولین وزارت خارجه برخوردی قاطع با این امر داشته باشند.

وی افزود: وظیفه اصلی مجلس این دوره در راستای رفع مشکلات پول های بلوکه شده، شکستن سلطه دلار در بازار است و قوانینی باید در این راستا وضع شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار