نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. تير 1399 - 8:20   |   کد مطلب: 28606
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر از انجام ۱۴ هزار پیوندک سرشاخه‌‌های گردو در ملایر طی سال گذشته و امسال خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها،  سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در تولید انواع محصولات کشاورزی جایگاه خوبی را در استان دارد اظهار کرد: در حال حاضر ملایر در تولید انگور، گردو، آلبالو و گیلاس، بادام و... رتبه اول و دوم را کسب کرده است.

  وی با اشاره به اینکه بعد از تویسرکان ملایر در تولید گردو رتبه دوم استان را دارد افزود: بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی و اصلاح باغات و اراضی از اولویت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در راستای سند راهبردی استان تعهد شهرستان ملایر برای پیوند سرشاخه‌های گردو سالانه ۷ هزار مورد بود گفت: سال گذشته و امسال ۱۴ هزار و ۸۶۰ مورد پیوندک سرشاخه‌کاری گردو در باغات ملایر انجام شد.

وی  با بیان اینکه شروع پیوندک‌ها از اواخر فروردین‌ماه شروع و 6 گروه در این زمینه در مناطق مختلف شهرستان فعالیت داشتند گفت: این طرح توسط کارشناسان و بخش خصوصی و مشارکت مردم انجام شد.

میرباقری با بیان اینکه این طرح با هدف اصلاح باغات گردو انجام می‌شود و یک اولویت است تصریح کرد: این طرح بعد از سه سال به باردهی می‌رسد که یکی ازمهمترین مزایای آن این است که ارقامی که پیوند زده می‌شود دیرگل‌ده هستند و در برابر سرمای بهاره مقاومت دارند.

وی گفت: سفیدی و کیفیت بالای مغز گردوی تولید شده و میزان محصول بیشتر از دیگر مزایای این طرح است که امیدواریم کشاوورزان و باغداران رغبت بیشتری برای اصلاح باغات گردو داشته باشند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه 3 هزار و 631 هکتار از اراضی ملایر زیر کشت گردو است خاطرنشان کرد: امسال مناطقی از شهرستان در باغات  گردو شاهد سرمازدگی بهاره و آسیب به محصول بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار