نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. تير 1399 - 8:33   |   کد مطلب: 28603
فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از وقوع تصادف هولناک راننده 15 ساله بدون گواهينامه با کودک دوچرخه سوار 10 ساله در ملاير خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها،  محمد باقر سلگي  اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوريتهاي پليس 110 ، يک فقره تصادف در شهر ملاير گزارش شد که بلافاصله مامورين پليس راهور در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در این تصادف يک دستگاه خودروي سواري به رانندگي يک کودک 15 ساله و فاقد گواهينامه  با يک دوچرخه سوار که پسر بچه اي 10 سالهبرخورد کرده بود.

سلگی با بیان اینکه  در این تصادف راکب دوچرخه از ناحيه صورت مجروح شد تصریح کرد: والدين هوشيار باشند که رانندگي يکي از مسائل مورد علاقه و جذاب براي کودکان کم سن و نوجوانان است و هميشه درصدد فرصت براي عمل نمودن به خواسته ها و علاقه هاي خود در اين زمينه هستند..

وي بابيان اينکه هرگونه آموزش رانندگي بايد صرفا از طريق خودروهاي ويژه آموزش که داراي امکانات و علائم مشخصه است انجام شود افزود:برخي از آقايان با قرار دادن خودرو در اختيار همسران و فرزندان فاقد گواهينامه در مکان هاي خلوت به آموزش آنان مي پردازند که اين روش آموزش نادرست بوده و علاوه بر ايجاد فضاي تهديد و ناامني براي خود و ديگران، موجب بدآموزي و بي توجهي به قانون و مقررات را براي افراد خانواده مي شود.

فرمانده انتظامی ملایر تاکید کرد:  در قانون رانندگي بدون گواهينامه داراي عنوان مجرمانه است و مجازات مشخص و معين دارد .

وی افزود:  فرايند رسيدگي و اعمال مجازات براي اين جرم بايد در دادسرا و توسط مقام صالح قضايي اجرايي شود.

سلگي  تصريح کرد: مستفاد از723 قانون مجازات اسلامي و ماده 26 آئين نامه راهنمايي و رانندگي هر فردي بخواهد با هر نوع وسيله نقليه موتوري زميني رانندگي نمايد بايد گواهينامه متناسب رانندگي با آن وسيله نقليه را دارا باشد، با متخلفان برابر قوانين و مقررات رفتار مي شود و مالک خودرو درصورتيکه با علم و آگاهي وسيله نقليه خودرا در اختيار فرد فاقد گواهينامه قرار دهد به عنوان معاون جرم به همراه متخلف اصلي وفق قانون مجازات اسلامي به مراجع قضايي معرفي مي شود.

وي گفت:برخلاف باور غلط عامه مردم، شرکت هاي بيمه در زمانيکه راننده مسبب حادثه، فاقد گواهينامه باشد هيچ گونه خسارتي رابه زيانده ديده پرداخت نمي کند و درصورت پرادخت قانوناٌ مکلفند تمام يا بخشي از وجوه پرادختي را ازمسبب حادثه بازيافت کنند.

فرمانده ملاير درپايان تاکيد کرد: رعايت مقررات و قوانين راهنمايي و رانندگي جزو اصول اوليه رفتار هر شهروند است لذا کنترل رفتار فرزندان جهت جلوگيري از بروز حوادث بخصوص رانندگي بدون پروانه را جزو موارد غير قانوني تلقي نموده و وظيفه اصلي ماموران راهنمايي و رانندگي را برخورد قاطع با قانون شکنان دانست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار