نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1399 - 19:47   |   کد مطلب: 28585
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز ما است گفت: با مدیرانی ‌که نسبت به اجرایی شدن دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا بی‌توجه باشند و سلامت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قضایی و انتظامی می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ 

قدرت الله ولدی روز سه شنبه در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر اظهار داشت: اجرایی شدن تمامی مصوبات ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در این شهرستان توسط مدیران دستکاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است و با هرگونه کوتاهی مدیران در این زمینه به طور جدی برخورد می‌شود.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اماکن عمومی، تالارها و کانون‌های پرخطر را الزامی دانست و تاکید کرد: ورود افراد بدون ماسک به دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن ممنوع است.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: نسبت به نصب بنر الزام استفاده از ماسک در ورودی ادارات و بنرهای فرهنگی و بهداشتی هشدار دهنده درباره خطر شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اقدام کنند و تا ۷۲ ساعت آینده دستگاه‌های دولتی و خصوصی که مراجعه‌های فراوان دارند، نسبت به تجهیز و نصب دستگاه‌ نوبت‌دهی اقدام کنند، در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

ولدی همچنین توسعه خدمات الکترونیک در سطح ارگان‌ها و نهادها در راستای مقابله با کرونا را ضروری دانست و گفت: مدیران برای کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌های اجرایی و ارایه خدمات بهتر به ارباب رجوع از خدمات الکترونیک استفاده کنند.

وی با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر جلوگیری از افزایش اجاره بها اظهار داشت: طبق این مصوبه در شهرستان‌هایی همچون ملایر مالکان مجاز به افزایش ۱۵ درصدی اجاره‌بها هستند و تمامی مشاوران املاک در ملایر موظف به رعایت این مصوبه هستند و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون استاندار همدان بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها بر توزیع کالاهای اساسی مردم، بازار و داروخانه‌ها تاکید کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، باید بر روند تهیه و توزیع صفر تا صد کالا نظارت شود و در این حوزه از ظرفیت بسیج، هیات اندیشه‌ورزان جوان و بازرسان افتخاری در این شهرستان برای نظارت‌ها استفاده شود.

ولدی ممنوعیت برگزاری مراسم در آرامستان‌ها، چاپ نشدن اعلامیه فوت و حضور پیدا نکردن در مراسم‌های شادی و عزا را از محدودیت‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان عنوان و بیان کرد: اداره صنعت و معدن موظف است نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از برگزارکنندگان عروسی در تالارها تعهد بگیرد.

وی با قدردانی از همراهی مردم و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان تاکید کرد: چنانچه به واسطه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، به وضعیت قرمز برسیم، محدودیت فعالیت یک هفته‌ای را با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در استان و کشور در این شهرستان اعمال می‌کنیم.

فرماندار ویژه ملایر حضور در مراسم‌های عروسی و عزا، مهمانی‌های خانوادگی را علت اصلی افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اولویت نخست مبارزه و کنترل کرونا است و باید در این روند مراقب سالمندان و بیماران زمینه‌ای باشیم. 

ملایر در وضعیت زرد کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز خاطرنشان کرد: روند شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پس از پایان ماه مبارک رمضان، سیر صعودی به خود گرفته و ادامه این روند برای ملایر خطرناک است و ممکن است وارد وضعیت قرمز شویم.

محسن ترکاشوند با تاکید بر اینکه ملایر طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد، از ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست: تا جایی که امکان دارد حضور فیزیکی ارباب رجوع را به حداقل برسانند و در صورت امکان کارها از دور انجام شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان آلودگی به ویروس کرونا در جامعه شهری این شهرستان ۸۰ درصد و روستایی ۲۰ درصد است و نگران از آلودگی بیشتر در جامعه روستایی با برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا هستیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز بیان کرد: در خرداد امسال یک‌هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی از واحدهای مختلف این شهرستان انجام شد که ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کامران زنگنه با اشاره به بازگشایی مجدد تالارها و تشدید نظارت‌ها و الزام بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت ۵۰ درصد ظرفیت گفت: نظارت و بازرسی بر دیگر اصناف همچون نانوایی‌ها به جد انجام می‌شود و تاکنون سه واحد نانوایی متخلف پلمپ شده است.

پرداخت بیمه بیکاری به یک هزار و ۴۸۲ نفر در ملایر

 شهردار ملایر نیز به از سرگیری عملیات ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها، معابر، پیاده‌روها، آرامستان‌ها، مراکز خرید، سرویس‌های بهداشتی و پارک‌ها، وسایل بازی کودکان، بازار بزرگ شهر، برخی دستگاه‌های اجرایی با مراجعه‌های فراوان و دیگر اماکن سطح شهر روزانه یک تا ۲ مرحله اشاره کرد.

حسین بابایی با بیان اینکه تاکسی‌داران نیز نسبت به سوار کردن سه سرنشین مقیّد هستند ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، ورودی‌های آرامستان بهشت هاجر مسدود شد و اجازه برگزاری مراسم داده نمی‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز اظهار داشت: یک‌هزار و ۸۵۳ نفر برای بیمه بیکاری در این شهرستان ثبت‌نام کردند که به یک‌هزار و ۴۸۲ نفر آنها بیمه بیکاری تعلق گرفت.

غلامرضا کارگر افزود: برای تسهیلات جبران خسارت کرونا نیز ۸۴۶ نفر با تسهیل اشتغال یک‌هزار و ۳۹ نفر در این شهرستان ثبت‌نام کردند که رقم کل تسهیلات هشت میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان است و در ماه‌های آینده توسط ۱۰ موسسه و بانک تعیین شده پرداخت می‌شود./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار