نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. تير 1399 - 9:11   |   کد مطلب: 28556
بعد از گذشت هفت سال از عمر دولت تدبیر و امید و تعطیلی بزرگترین پروژه مسکن کشور اینک در روز های پایانی عمر دولت، پروژه ای بنام مسکن ملی در حال پیاده سازی است که نه ابتدای آن مشخص است و نه انتهای آن!

به گزارش ملایری‌ها؛ هر چند دولت یازدهم و وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر، یادگار دوران دولت نهم و دهم را به ورطه نابودی کشاندند و مسکن مهر را مزخرف خواندند اما بعد از گذشت هفت سال به تعبیر وزیر سابق راه و شهرسازی برای خانه دار شدن مردم یک آجر به روی آجر دیگر نگذاشتند و به آن هم افتخار می کنند اما با وجود تعطیلی مسکن ملی هیچ طرحی هم برای ساخت مسکن برای اقشار مختلف جامعه که از وظایف اصلی و اساسی دولت محسوب می شود اجرا و به اتمام نرساندند.

با تعطیلی بزرگترین پروژه مسکن کشور، اینک در روز های پایانی عمر دولت، پروژه ای بنام مسکن ملی در حال پیاده سازی است که نه ابتدای آن مشخص است و نه انتهای آن و به نظر می رسد سیاست اتلاف وقت برای اتمام عمر دولت در حال پیاده سازی است.

دولتی که هفت سال از عمر خود را صرف تخریب دولت احمدی نژاد کرد و تمام آورده ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت های قبل را تخطئه کرد اینک در سال پایانی و بلکه بهتر در روزهای پایانی به فکر مسکن مردم است اما تا به امروز نه خبری از ساخت و ساز است و نه تحویل؛ صرفا یک نمایش برای اتمام عمر دولت!

دولت برای مسکن مردم و تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه هیچ تدبیری ندارد و فقط برای مسکن ملی که ادعای خانه دار کردن مردم را دارد هنوز هم در مرحله ثبت نام گیر کرده است؛ مرحله اول ثبت نام شروع می شود تا دو ماه هیچ خبری نیست بعد از دو ماه مرحله دوم ثبت نام شروع می شود و تا سه ماه دیگر خبری نیست! آقایان دولتی اگر این اتلاف وقت برای اتمام عمر دولت نیست پس چیست؟

چرا چند سال مسکن مهر را تعطیل کردید و باعث گرانی افسار گسیخته مسکن شدید اما هنوز هم در مرحله ثبت نام برای ساخت مسکن گیر کرده اید؟

در دولت نهم و دهم در عرض دو ماه هزاران مسکن ساخته و تحویل مردم داده می شد اما در دولت تدبیر و امید نه تدبیری هست و نه امیدی به خانه دار شدن!، در حالیکه قرار بود مسکن مهر تعطیل و طرح دیگری بنام مسکن اجتماعی برای خانه دار شدن مردم پیاده و اجرایی شود اما یک خانه هم برای مردم ساخته نشد.

در استان همدان که در دوره های قبل مردم هزاران مسکن مهر برای صاحب خانه شدن ثبت نام کردند اما در طرح مسکن ملی به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تنها کمتر از ۱۰۰ نفر اطلاعات خود را به صورت کامل، وارد کرده و واریز وجه داشتند!

ارائه این آمار از زبان مدیر کل نشان دهنده این است که مردم به طرح مسکن ملی بی توجه هستند و بی عملی دولت و بی  اعتمادی به آن برای جامعه به اثبات رسیده است.

در خصوص وضعیت مسکن ملی و میزان استقبال مردم از این طرح به سراغ مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان رفتیم تا از آخرین وضعیت مسکن ملی در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید اطلاع کسب کنیم.

داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه  حدود ۱۴ هزار نفر در طرح اقدام ملی و تولید مسکن ثبت نام کردند، گفت: این ثبت نام ها طی دو مرحله صورت گرفت اما تا کنون کمتر از ۱۰۰ نفر اطلاعات خود را به صورت کامل، وارد کرده و واریز وجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه برای شروع ساخت و ساز ها ابتدا باید تعداد متقاضی ها مشخص باشد، افزود: زمین هایی که باید بنیاد مسکن، ستاد اجرایی و وزارت دفاع به صورت گروه های انفرادی مشارکت می کنند را مشخص کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: همکاران ما در بنیاد مسکن پیگیر اقدامات اجرایی هستند و تا کنون پروانه های ساخت گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه پروژه های نیمه کاره مسکن مهر به طرح اقدام ملی الحاق شده است، خاطرنشان کرد: همه پروژه ها در مناطق داخل شهر مثل شهرک بهشتی، شهرک مدنی و شهرک فرهنگیان است و تمهیدات لازم برای اضافه کردن مناطقی همچون زمین های فقیره و شورین در دست اجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که چه فرقی بین مسکن مهر و اقدام ملی وجود دارد، تصریح کرد: در طرح مسکن مهر همه زمین هایی که در نظر گرفته شده بود به صورت اجاره ۹۹ ساله بود و تسهیلات بانکی ارزان قیمتی بود، در اقدام ملی هم تقریبا کاری شبیه به مسکن مهر صورت گرفته است اما فروش اقساطی به صورت ۵ ساله می باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار