به گزارش ملایریها؛ حسین بابایی از راهاندازی سامانه «شهروندسپاری» در آیندهای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سامانه «شهروندسپاری» امکان صدور غیر حضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم میکند و در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به شهروندان میدهد تا با مراجعه به پرتال شهرداری مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به انجام برسانند.
وی تصریح کرد: ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرتگیری از جمله مزایای استعلام الکترونیک است که با هدف تسریع و تسهیل در خدماترسانی به شهروندان به صورت غیر حضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا می شود.
شهردار ملایر گفت: طبق اطلاعات آماری در این شهرداری و سایر شهرداریهای کشور، در وضعیت کنونی مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول میانجامد و متقاضیان ضمن مراجعه حضوری باید پاسخ استعلامات را نیزاز شهرداری، اداره ثبت اسناد و دفتر خانههای اسناد رسمی پیگیری کند که با اجرای طرح «شهروندسپاری» مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش مییابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی به صورت الکترونیکی انجام میدهد.
وی با اشاره به قابلیتهای سامانه «شهروندسپاری» افزود: خدمات در این سامانه به صورت عمومی و اختصاصی ارائه میشود، خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می شود شامل استعلام ادارات، نقل و انتقال، مشاهده درخواست ها و پرداخت های پیشین و جستجوی ملک است.
بابایی گفت: خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام بوده و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارضهای صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهرنما و پیگیری درخواست است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به شهرداری، ۷۰ درصد از این مراجعات در خصوص دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانکها، دفترخانهها و ادارات خدمات رسان (برق، گاز، تلفن و...) بود که بعد از طراحی این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه خواهد شد./فارس
انتهای پیام/
دیدگاه شما