نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1399 - 8:28   |   کد مطلب: 28539
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر باغات زیر کشت پسته در ملایر را ۵۵ هکتار عنوان کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدمهدی میرباقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ملایر و تاکیدات جهاد کشاورزی با توجه به بحران آب کشت گیاهان کم‌آب‌بر طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه انواع گیاهان کم‌آب‌بر از جمله زعفران، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی‌، پسته و بادام مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و میزان زیادی از اراضی شهرستان زیر کشت انواع محصولات رفته که در حال توسعه است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در ادامه به کشت پسته در اراضی ملایر اشاره کرد و گفت: در بحث تولید پسته ۵۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت تولید پسته رفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هکتار از این اراضی بارور شده است افزود: پسته یک محصول دیربازده است که بعد از هفت سال به باروری می‌رسد اما توجیه اقتصادی و ارزش افزوده بسیار بالایی دارد.

میرباقری با بیان اینکه این محصول در سال اول نیازمند آب است تصریح کرد: در سال سوم نیز نیاز به پیوندک دارد که امسال ۳ هزار پیوندک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشاورزان علاقمند می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به اداره جهاد کشاورزی ملایر مراجعه  کنند گفت: کاشت این محصولات به سود کشاورزان خواهد بود. 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۸ هکتار از  اراضی شهرستان زیر پوشش گیاهان دارویی رفته که  سالانه ۲۸۴ تن تولید از آن را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار