نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1399 - 8:19   |   کد مطلب: 28537
دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: مالکان مجاز به افزایش اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد نسبت به اجاره‌نامه قبلی نیستند و در صورت افزایش این کار تخلف است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن خانجانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار داشت: با توجه به افزایش اجاره بها و رهن مسکن در همدان قانون افزایش اجاره بها تا ۲۵ درصد نسبت به سال قبل به تمام مشاورین املاک ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح به تمام استان ابلاغ شده و نظارت آن بر عهده سازمان تعزیرات است که مالکان اجازه افزایش ۲۵ درصد اجاره بها را نسبت به سال قبل دارند.

خانجانی عنوان کرد: مالک چه بخواهد ملک خود را به مستاجر قبلی بدهد و یا اینکه به مستاجر جدید اجاره دهد فقط اجازه افزایش ۲۵ درصد اجاره بها را دارد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: این قانون شامل کسانی است که در مشاورین املاک و بنگاه ها عقد قرار داد می کنند و افرادی که بین خودشان قرار داد می بندند شامل این طرح نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام مشاورین املاک موظف به اجرای طرح هستند گفت: با بنگاه هایی که تخلف کنند بدون شک برخورد می شود.

در حال ابلاغ مصوبه افزایش اجاره بها تا ۲۵ هستیم

ابراهیم جمالی، رئیس اتحادیه املاک همدان نیز در گفتگو با عصر همدان اظهار کرد: مصوبه افزایش اجاره بها تا ۲۵ درصد به ما ابلاغ شده و در حال ابلاغ آن به تمام مشاورین املاک در سطح شهرستان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۰۰ بنگاه مسکن در سطح استان گفت: این طرح نظارت جدی می طلبد و تمام سعی صنف املاک بر اجرای کامل طرح است.

جمالی ادامه داد: مالکین هر مبلغی که پارسال اجاره داده اند باید امسال فقط تا ۲۵ درصد افزایش دهند و این دستور العمل مستقیم دادستان است که با تشکیل کارگروهی برای جلوگیری از هرج و مرج به این نتیجه رسیده اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تب افزایش اجاره بها هر سال تا اوایل پاییز وجود دارد این طرح و نظارت جدی می طلبد و مستلزم ارتباط تمام ادارات است.

قدرت اجرایی باید پشت طرح باشد

رئیس اتحادیه املاک همدان با بیان اینکه قدرت اجرایی باید پشت این طرح باشد، افزود: ضرورت دارد جلوی شبکه های اجتماعی گرفته شود چرا که خیلی از مالکین در دیوار و شیپور خانه ها را اجاره می دهند و قرار دادی بین خود منعقد می کنند.

جمالی گفت: صنف املاک در بیانیه ای ای علام کرد حتی اگر مستاجری موافق اجاره بیشتر باشد مشاورین حق بستن قرارداد بیشتر ندارند و تخلف است.

وی تاکید کرد: این مصوبه در قالب پیامک به ۱۶۰۰ مشاور املاک ابلاغ شده و دستور دادستان در دفاتر نصب می شود و اجرای آن الزامی است.

رئیس اتحادیه املاک همدان با اشاره به اینکه برخی مستاجرین فقط به دنبال اتاق و سرویس بهداشتی جدا هستند، گفت: خیلی از مستاجرین و خانواده ها از حمام های مشترک استفاده می کنند و حتی برخی خانواده ها با این شرایط هم نتوانستند اجاره کنند چرا که قیمت منازل مشترک هم افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار