نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1399 - 8:13   |   کد مطلب: 28536
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدباقر برقراری گفت: با برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده امید است کار تکمیل مصلی ملایر در تیرماه به پایان برسد و همزمان با سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ۵ مرداد شاهد افتتاح رسمی مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر باشیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر نشست با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به آخرین وضعیت مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر اظهار کرد: به همت بلند مردم و مسئولین شهرستان ملایر بخشی از مصلی حضرت ابوالفضل(ع) در سال‌های گذشته ساخته‌شده و در برهه‌ای هم نماز جمعه در آن برگزار می‌شد.

وی افزود: در راستای تکمیل مصلی در سال ۹۵ اقداماتی انجام شد که ازلحاظ مهندسی مشکلات فراوانی به آن وارد و اقداماتی در آن انجام شد اما در آن برهه به دلیل مشکلاتی ساخت مصلی متوقف شد.

امام‌جمعه ملایر تأکید کرد: با توجه به اینکه هزینه‌ها و کمک‌های مردمی برای ساخت مصلی به‌کاربرده شده بود و در راستای جلوگیری از هدر رفت، ساخت مصلی مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: از ۱۳ بهمن ساخت و تکمیل مصلی با بودجه دومیلیاردی که استاندار از محل متوازن برای ساخت مصلی تخصیص داد آغاز شد.

امام‌جمعه ملایر تصریح کرد: از کل بودجه در نظر گرفته‌شده توسط استاندار تاکنون ۲۵ درصد محقق و با همکاری شهرداری مصالح از طریق اوراق مشارکت خریداری شد.

وی به کمک‌های مردمی در دور جدید ساخت مصلی اشاره کرد و گفت: مردم و خیرین از بهمن‌ماه کمک‌های خود را شروع کردند و تا امروز ۶۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری‌شده است.

جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای مصلی ملایر

حجت‌الاسلام برقراری تصریح کرد: مصلی در جای مناسبی در مرکز شهر قرار دارد که مشکلی برای پارک خودروها وجود نداشته و با توجه به درب‌های مختلف تعبیه‌شده در مصلی در ورود خروج شاهد تراکم جمعیت نخواهیم بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مصلی بیان کرد: آماده‌سازی جایگاه خطابه، تکمیل قسمت انتهایی، مدل یازی گنبد و مسقف کردن آن و حذف ستون‌ها ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

امام‌جمعه ملایر بابیان اینکه در ساخت مصلی از یکی از مهندسین برتر کشور مشورت گرفته می‌شود، تصریح کرد: در ساخت مصلی سعی شده ازبهترین مصالح با هزینه‌های حداقلی استفاده شود.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: در ساخت مصلی پیمانکار خاصی را در نظر نگرفتیم و گروه به گروه متخصصین به کار گرفته می‌شوند و تاکنون بدون هیچ مشکلی کار پیش رفته است.

وی با طلب یاری از خیرین شهرستان ملایر تأکید کرد: همه ملایری‌ها در همه جای کشور و هرکسی تعلق‌خاطر به این شهرستان دارد به تکمیل مصلی کمک کند.

امام‌جمعه ملایر گفت: یک پویش بانام سهم هر نفر یک آجر از ساخت مصلی آغازشده است و که ارزش آن برای هر آجر ۱۰۰ هزار تومان است و از همه خیرین طلب یاری برای پیوستن به این پویش داریم.

برگزاری مراسم تجمیعی ترحیم در مصلی

وی به برگزاری طرح تجمیع مراسم ترحیم در ملایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم و اجازه برگزاری مجالس ترحیم داده نمی‌شود تصمیم‌گیری شد پس از بازگشایی مصلی یک مراسم به‌صورت تجمیعی برای تمامی متوفایان برگزار شود.

حجت‌الاسلام برقراری تأکید کرد: در ساخت مصلی سعی شده است کار اصولی، مهندسی و با نظارت مهندسین و مقاوم‌سازی انجام شود و با برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده امید است کار تکمیل مصلی ملایر در تیرماه به پایان رسد و در هم‌زمان با سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ۵ مرداد شاهد افتتاح رسمی مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار