نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. خرداد 1399 - 8:40   |   کد مطلب: 28519
رئیس اداره کار شهرستان ملایر:
۱۴۵۴ ملایری مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر در بحث بیمه بیکاری کرونا، گفت: بیمه بیکاری در این راستا مشمول کارخانه ها، کارگاه ها و مغازه هایی می شود که با شیوع کرونا تعطیل شده اند و جزء رسته هایی هستند که طبق قانون مشمول بیمه بیکاری می شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این افراد شامل کسانی هستند که قبل از این بحران حداقل یک ماه بیمه پرداخت کرده و رابطه کارگری و کارفرمائی داشته باشند، اظهار کرد: این افراد ۳۰ روز فرصت داشتند که در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند و کد رهگیری از طریق پیامک برایشان ارسال شده باشد.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی برای مشمولان یک پیامک با مضمون «در دست بررسی است» و یک پیامک به منظور اعلام شماره حساب و نام بانک ارسال شده است، ادامه داد: کسانی که معترض هستند می توانند به واحد بیمه بیکاری، واقع در ۲۴ متری ظهیری، ساختمان تعاون سابق مراجعه کرده و مدارک لازم را برای بررسی بیشتر تحویل همکاران ما دهند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: بعد از بررسی انجام شده در شهر ازندریان از ۲۰ نفری که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند ۲۰ نفر، در شهر جوکار از ۳۳ نفر ثبت نامی ۲۴ نفر و در شهر سامن از ۱۳۵ نفر متقاضی بیمه بیکاری ۱۲۱ نفر مشمول شناخته شدند.

وی با بیان اینکه در ملایر نیز از ۱۶۳۴ نفری که در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نام کرده اند، ۱۲۸۹ نفر مشمول شناخته شده اند، افزود: در مجموع در بحث کرونا، ۱۴۵۴ نفر در سطح شهرستان ملایر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

کارگر با اشاره به اینکه پرونده و وضعیت این افراد توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بررسی می شود و تصمیم گیرنده نهایی فرااستانی است، گفت: تمام تلاش ما این است که کلیه مشمولان طبق قانون از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار