نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1399 - 23:07   |   کد مطلب: 28507
اکبر دیزجیان با بیان اینکه متاسفانه دولت شریک دزد و رفیق قافله است، گفت: اگر دولت نظارت قوی تری بر بازار داشت امید بر بهتر شدن بازار خودرو کشور داشتیم اما در صنعت خودرو کسی به مردم خدمت نمی کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ اکبر دیزجیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل همدان  در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ثبت نام های جدید در بازار خودرو نشان دهنده عدم همخوانی عرضه و تقاضا است، گفت: بر اساس آمار تا کنون حدود ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند اما تعداد عرضه در مرحله اول ۲۵ هزار است.

وی با اشاره به اینکه طبق محاسبات حدودا از هر ۳۳۰ نفر امکان ثبت نام یک نفر مقدور است، افزود: در اینجا مشخص نیست که چه تعداد از این ثبت نام کنندگان دلال و چه تعداد مصرف کننده واقعی هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل همدان خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد ثبت نام ها برای دلالی و بهره مندی از سود است چرا که اختلاف قیمت بازار و کارخانه زیاد بوده و مردم به دنبال افزایش سود هستند.

دیزجیان با تاکید براینکه تنها ۱۰ درصد از ثبت نام کنندگان واقعی است، عنوان کرد: ورود دستگاه نظارتی به بازار خودرو، بازار را کمی از التهاب خارج کرد اما قیمت ها خیلی پایین نیامده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت شریک دزد و رفیق قافله است، تصریح کرد: اگر دولت نظارت قوی تری بر بازار داشت امید بر بهتر شدن بازار خودرو کشور داشتیم اما در صنعت خودرو کسی به مردم خدمت نمی کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل همدان ادامه داد: هراز گاهی، ارتباط چند مسئول فاسد ایران خودرو و سایپا با دستگاه نظارتی و مجلس در نشریات علنی می شود و این سندی برای اثبات عدم خدمت مسئولین به مردم است.

دیزجیان با تاکید براینکه بازار خودرو کمی راکد شده است، گفت: امروز ۹۰ در صد مردم دلال شدند و مروج این فرهنگ، سیستم ایران خودرو و سایپا هستند و نمی شود تشخیص داد که چه کسی مصرف کننده و چه کسی دلال است.

وی با اشاره به اینکه شنیده می شود هرکس حواله گرفت با سودی قابل قبول حواله اش خریداری می شود، افزود: نقدینگی بی حساب و کتاب مردم در حوزه خودرو، مسکن و ارز همچون سیل عمل می کند و به اقتصاد آسیب می زند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار