نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. خرداد 1399 - 8:35   |   کد مطلب: 28485
مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر گفت: ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در اردیبهشت‌ماه در ملایر کشف و ضبط شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان ملایر در طرح نظارتی ماه رمضان ۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف و محل‌های توزیع مواد خام دامی و لبنی انجام داد.

وی با بیان اینکه در طول یک ماه گذشته ۱۰ مورد پلمب و ۳۶ مورد معرفی واحدها به تعزیرات حکومتی توسط اداره دامپزشکی انجام شده است گفت: ۷۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد نیز در اردیبهشت‌ماه کشف و ضبط  و معدوم شد.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه با توجه به بازگشایی رستوران‌ها در حال حاضر همه موارد بهداشتی از مواد خام دامی و لبنی به صورت روزانه انجام می‌شود گفت: بازدیدهای ما به صورت دوره‌ای ادامه دارد و مسئول فنی مستقل نیز در تالارها و رستوران‌ها داریم که دائماً ورود مواد خام دامی کنترل می‌شود تا در صورت مشاهده عدم تطبیق با مسائل بهداشتی نسبت به معدوم‌سازی مواد خام اقدام شود.

وی از ممنوعیت قطعه کردن فله‌ای مرغ خبر داد و افزود: رستوران‌ها نیز باید همه موارد بهداشتی را رعایت کرده و تنها از مراکزی که با نظارت این اداره و بهداشت است مرغ قطعه شده را خریداری کنند.

قلی‌زاده با اشاره به واکسیناسیون دام‌های شهرستان گفت: واکسیناسیون در مقابله با تب مالت، آبله، هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراخور نیاز و آلودگی منطقه واکسیناسیون در حال انجام است و مابقی نیز در  برابر سایر بیماری‌ها در طول سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار