نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. خرداد 1399 - 8:44   |   کد مطلب: 28475
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد؛
سرقت طلا به بهانه کمک به فقرا در ملایر
فرمانده انتظامی ملایر گفت: بر اساس اخبار اطلاعاتی ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان افرادی با عنوان کمک به فقرا به درب منازل مراجعه و با شگردهای خاص نسبت به سرقت طلا از شهروندان اقدام می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد باقر سلگی   بیان کرد: در این شگرد، سارقان سوژه های خود را بیشتر از بین افراد میانسال و سالخورده انتخاب کرده سپس با ظاهری آراسته و موجه به در خانه این افراد مراجعه می کنند.

وی افزود: آنها با عنوان اینکه در حال جمع آوری کمک برای فقرا هستند و اقلامی نیز جمع آوری کرده و دوست ندارند هویت آنها شناسایی شود از فرد می خواهند نسبت به توزیع این اقلام حمایتی با آنها همکاری داشته باشد.

فرمانده انتظامی ملایر اضافه کرد: سارقان با نشان دادن مقادیری وجه نقد جعلی و لباس هایی در داخل یک پلاستیک مشکی رنگ و یا وسیله ای مشابه، اعتماد صاحب منزل را جلب می‌کنند.

سرهنگ سلگی گفت: سپس فرد کلاهبردار با ترفندهای خاص نسبت به گرفتن طلا و لوازم با ارزش صاحب منزل با هدف آگاهی از مدل، نقش و طرح آن اقدام کرده و در پایان این لوازم را در داخل کیسه حمایتی قرار داده و به صاحب منزل بازمی گرداند.

وی ادامه داد: فرد متخلف محل را ترک کرده و صاحب منزل پس از گذشت دقایقی به منظور توزیع این اقلام حمایتی و نقدی و نگاه به محتویات داخل پلاستیک متوجه می شود که به جز وجهی جعلی و چند لباس کهنه، اثری از طلا و یا لوازم با ارزشش که آن را برای لحظه ای نگاه کردن به فرد کلاهبردار داده بود، نیست.

فرمانده انتظامی ملایر توضیح داد: فرد کلاهبردار با تعبیه فضائی مجزا و به طور کامل مخفی در فضای پلاستیک اقلام اهدائی دروغین، طلاهای گرفته شده را به این قسمت از پلاستیک انداخته که در اختیار خودش است.

سلگی گفت: سارقان با یک دستگاه خودروی سواری در حال اجرای نقشه های مجرمانه خود هستند و پلیس دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از شهروندان خواست مراقب موارد مشکوک این طیف از کلاهبرداران باشند و به افراد ناشناسی که در پوشش کمک به فقرا به در منازل مرا جعه می کنند اعتماد نکنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار