فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

1. خرداد 1399 - 8:10   |   کد مطلب: 28460
حسن آبخو با بیان اینکه در چندسال گذشته از طرف هلال احمر تلاش زیادی برای احداث یک مجموعه بزرگ درمانی و آموزشی به نام این مرکز شده است، گفت: برای اجرای پروژه آموزشی، بهداشتی و تجاری هلال احمر ملایر با برخی افراد دچار درگیری لفظی شده ام.

به گزارش ملایری‌ها؛  حسن آبخو، رئیس جمعیت هلال احمر ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار: این رو زفرصتی است برای به یادآوری نقش مهم و ارزشمند فرشتگان نجات سرخ پوش این جمعیت شامل داوطلبان، نجاتگران و جوانان ” بی طرف ”    “بی غرض” و ” مستقل” عضو این نهضت بین المللی است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته هلال احمر امسال به نام تقدیر از حافظان سلامت تصریح کرد: این نامگذاری به دلیل تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی کادر درمانی در برابر بیماری کرونا است.

آبخو با اشاره به مهمترین اقدامات هلال احمر ملایر در مقابل بیماری کرونا تصریح کرد: هلال احمری ها جهت مبارزه با بیماری کویید -۱۹ در راستای آموزش وکنترل این بیماری در دو ایستگاه تب سنجی و کنترل تب بصورت شبانه روزی در ورودی های شهر ملایر با تعداد نفراتی بالغ بر ۱۹۱ نفر روز حضور داشتند.

کمک هلال احمر ملایر در کرونا و سیل

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به کنترل تب و تب سنجی از ۱۰۹ هزار نفر از افراد در این دو ایستگاه اشاره کرد و گفت: توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده در بین بیماران سرطانی، دیالیزی، پیوند اعضا و سایر بیماران صعب العلاج و کودکان بیمار از طریق مجمع خیرین و سایر انجمن ها و خیریه های شهرستان و نیز توزیع کمک های مالی و سبدهای غذایی به بیماران آسیب دیده از دیگر اقدامات این جمعیت در برابر بیماری کرونا است.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده جمعت هلال احمر ملایر اشاره و عنوان کرد: جمع آوری کمک و ارسال این کمک ها به هموطنان مناطق آسیب دیده از زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، لرستان و سیستان از جمله مهمترین این اقدامات است.

آبخو تصریح کرد: ارسال ۱۰ ها کامیون کمک های مردمی شامل اقلام غذایی، بهداشتی، پوشاک و…. به ارزش میلیارد ها ریال به مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل و نیز میلیاردها ریال کمک های نقدی به حساب های اعلام شده از طرف هلال احمر و نیز ارسال تعداد ۴۵ کانکس از این شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه، حضور تعداد زیادی از نجاتگران و داوطلبان هلال احمر و سایر اقشار مردم از شهرستان ملایر در مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل اقدامات داوطلبانه ای بوده است که مردم شهرستان ملایر در روزهای سخت هموطنان خود انجام داد ه اند.

انجام ۲۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در فصل زمستان

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر امدادرسانی به ۵۱۳ مورد حوادث و سوانح جاده ای توسط نجاتگران محترم مستقر در سه پایگاه امداد و نجات جاده ای زاغه، پیروز و آورزمان و انتقال ۵۶۵ مصدوم به مراکز درمانی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

وی افزود: ۲۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در فصل زمستان، امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه با اعزام تیم های امدادی و عملیاتی به منطقه سرپل ذهاب به مدت ۱۰ روز، ساماندهی و بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی، اعضاء جوانان و امدادگران و نجاتگران در جمع آوری و بسته بندی و ارسال کمک های مردمی شهرستان ملایر به میزان ۷۷۰ نفر روز از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته در جمعیت خلال احمر ملایر انجام شده است.

آبخو با اشاره به پیگیری ها انجام شده در رابطه با احداث پایگاه امدادی در محور ملایر به نهاوند، انبار امدادی در مجموعه اداری هلال احمر ملایر و مجموعه آموزشی، تجاری و درمانی در زمین ابتدای خیابان شهدا ( زمین شیر و خورشید سابق) بیان کرد: مقدمات لازم جهت احداث پایگاه بین جاده ای آورزمان فراهم و کلنگزنی آن توسط رییس جمعیت هلال احمر وقت زده شده است.

وی افزود: اجرای مجموعه آموزشی، تجاری و درمانی در زمین ابتدای خیابان شهدا در حال حاضر منتظر صدور پروانه ساخت جهت شروع پروژه است.

برای اجرای پروژه آموزشی، بهداشتی و تجاری هلال احمر ملایر با برخی افراد دچار درگیری لفظی شده ام

وی بیان کرد: در چندسال گذشته از طرف هلال احمر تلاش زیادی تا نسبت به احداث یک مجموعه بزرگ درمانی و آموزشی در این زمین که مالکیت و سند آن به نام هلال احمر باشد اقدام شده است که در طرح این مجموعه بزرگ در غرب کشور بی نظیر خواهد بود.

آبخو گفت: در اجرای این پروژه ساختمان های مورد نیاز جهت استقرار واحدهای توانبخشی، داروخانه، فیزیوتراپی، ساخت و عرضه وسایل مصنوعی مرتبط با درمان و توانبخشی، دندانپزشکی، درمانگاه، کلاس های آموزشی، مرکز تزریق واکسن حجاج و… دیده شده است.

رئیس جمعیت هلال احرم ملایر با اشاره به پیگیری ها متعدد برای اجرای این پروژه تصریح کرد: برخی از آقایان در خصوص پیگیری و اجرای این طرح با اینجانب اختلاف نظر دارند و در جلساتی این اختلاف نظر به تنش لفظی کشیده شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در هلال احمر حضور داشته باشم اجرای این طرح و پروژه را پیگیری خواهم نمود و هیچ طرحی را که در آن مالکیت جمعیت هلال احمر بر ملک مورد نظر سلب گردد را امضا نخواهم کرد حتی اگر مجبور به استعفا و جابجایی اینجانب از ریاست هلال احمر شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار