نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. ارديبهشت 1399 - 23:27   |   کد مطلب: 28444
رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به شایعاتی مبنی بر آتش‌سوزی گسترده و تخریب آرامگاه استر و مردخای در همدان گفت: کوچکترین خسارتی به مقبره وارد نشده است و اخبار رسانه‌های غربی کذب بود.

به گزارش ملایری‌ها؛«همایون سامه یح»، رئیس انجمن کلیمیان تهران و نماینده منتخب کلیمیان در مجلس یازدهم با همراهی فرماندار شهرستان همدان از بخش های مختلف آرامگاه استر و مردخای بازدید کرد.

رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به شایعاتی مبنی بر آتش‌سوزی گسترده و تخریب آرامگاه استر و مردخای در همدان اظهار کرد: آنچه مشاهده می‌کنیم برخلاف شایعات منتشر شده در برخی رسانه‌های غربی است و کوچکترین مشکل و خسارتی برای زیارتگاه «اِستر و مُردخای» به وجود نیامده‌ است.

همایون سامه یح اضافه کرد: اقلیت‌های مذهبی به ویژه کلیمیان زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت‌های همه‌جانبه از سوی دولت در این کشور زندگی می‌کنند و شکرگزار خدمات دولت و نظام به جامعه کلیمیان هستند.

وی افزود: زیارتگاه استر و مردخای به طور کامل سالم است و تنها در گوشه‌ای مختصری دود مشاهده شده که خارج از این مجموعه بوده و آن هم در حال بررسی است.

رئیس انجمن کلیمیان تهران گفت: این موضوع از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بزرگنمایی شده و اقدام به تبلیغ منفی علیه این کشور کردند.

وی تاکید کرد: جامعه ایرانیان یهودی و کلیمی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آنها به عنوان ابزاری برای دستیابی مقاصد منفی خود استفاده کنند.

به گزارش فارس، اخیراً رسانه‌های عربی، غربی، عبری با جوسازی و انتشار اخبار کذب سعی داشتند این طور وانمود کنند که مقبره تاریخی استر و مردخای در آتش سوخته و ویران شده است، در صورتی که بنا کاملاً سالم است و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است./فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار