نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. ارديبهشت 1399 - 12:35   |   کد مطلب: 28435
بیژن نصرتی یکی از فضیلت‌های شب قدر در قرآن را تعیین مقدرات انسان دانست و گفت: خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع شده، در شب قدر مقدر می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ بیژن نصرتی، کارشناس قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ قدر را ویژگی هستی و وجود هر چیز و چگونگی آفرینش آن دانست و اظهار کرد: براساس دیدگاه حکمت الهی در نظام آفرینش هر چیزی اندازه ای خاص دارد و هیچ چیزی بی حساب و کتاب نیست؛ بنابراین شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان مقدر می‌شود.

وی با اشاره به برجسته ترین آیات قرآن در مورد شب قدر و فضیلت آن، افزود: قرآن از دیگر دلایل فضیلت شب قدر را تعیین مقدرات انسان می داند.

نصرتی بیان کرد: در شب قدر امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع شده، مقدر می‌شود.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: در شب قدر عبادت فضیلت فراوانی دارد که بهره برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که وجود شب قدر را غایت لطف خدا به امت خویش دانسته، افزود: هر انسانی که در افق روحی خود به روح حقیقت لیله القدر نزدیک شده باشد به مقدار این قرب و نزدیکی از این شب و حقیقت آن بهره مند خواهد بود.

نصرتی خاطرنشان کرد: درک حقیقت شب قدر ابتدا برای معصومین (ص) و پس از آن برای عالمان به علم حاصل می شود، البته در میان آن ها عارفان مسلمان برای درک این شب تلاش های فراوانی کرده و از مکاشفات خود نسبت به این شب خبرها داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار