نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1399 - 8:31   |   کد مطلب: 28257
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احد آزادی‌خواه گفت: زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی برای کل کشور به‌هیچ‌وجه مهیا نیست و یکی از آسیب‌های جدی وارد بر طرح آموزش از راه دور نبود زیرساخت است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به مهم‌ترین مزایا و مشکلات اجرای طرح آموزش از راه دور در آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا شرایط کشور بسیار خاص است و این بیماری نظم اجتماعی و نظم آموزشی  ما را تحت تأثیر قرار داده است.

وی به تعطیلی‌های چندماهه مدارس و فضاهای آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط  آموزش ‌و پرورش باید از امکانات موجود همچون فضای مجازی و درگاه‌های اینترنتی استفاده کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده وزارت آموزش‌ و پرورش از فضای مجازی و فضای دیجیتال کار مهم و ارزشمندی است، تصریح کرد: این اقدام باعث شده که هم دانش آموزان نسبت به تحصیلات سرد نشده و عقب نمانند هم معلمین و فرهنگیان به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

وی تجربه فراگیری دروس مختلف برای دانش آموزان و استفاده صحیح  از فضای مجازی را از مزایای دیگر این طرح دانست و گفت:  امروز دنیای مجازی یک دنیای مستقل ویژه‌ای است که می‌توان خدمات بسیار از آن دریافت کرد و آموزش از را دور تجربه خوبی برای دانش آموزان و معلمان است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به نبود زیرساخت در کشور برای آموزش  از راه دور بیان کرد: زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی برای کل کشور به‌هیچ‌وجه مهیا نیست و این ‌یک آسیب‌جدی است.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان که در روستاهای دورافتاده و حتی مناطق شهری زندگی می‌کنند امکان استفاده از فضای مجازی برایشان مقدور نیست و نمی‌توانند از خدمات آموزش از راه دور بهره‌مند شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با توجه به این امر پس از عادی شدن شرایط کشور دانش آموزان در دو طبقه مستقل از هم باید تعریف شوند و  کسانی که توانسته‌اند از فضای مجازی بهره ببرند و کسانی که امکان بهره‌مندی از این فضا را نداشته از هم جدا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش ‌و پرورش طرحی برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی نداشته‌اند، تدوین نکرده است، تأکید کرد: پس ‌از این شرایط کسانی که برایشان مقدور نبوده از آموزش مجازی و آنلاین استفاده کنند به‌گونه‌ای به آن‌ها ظلم شده است و لذا آموزش و پروش باید برای حل این مسئله حتماً تدبیری داشته باشد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: استفاده از فضاهای آفلاین و ارتباط‌ های مخابراتی ازجمله مواردی هست که آموزش‌وپرورش می‌تواند جایگزین آموزش آنلاین کند.

وی به نگرانی بسیاری از روستانشینان ملایری برای فرزندان خود اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از روستاهای ملایر امکان استفاده اینترنت پرسرعت برایشان مقدور نیست.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار