نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1399 - 8:30   |   کد مطلب: 28256
توسعه و اصلاح 4.5 کیلومتری شبکه آب‌رسانی فرسوده ملایر؛
شهرستان ملایر دارای بیش از 120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از 120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است، گفت: حدود پنج کیلومتر از این میزان طی یک سال گذشته انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ملایری‌ها؛ همواره توسعه شبکه آب و فاضلاب در استان‌ها، شهرها و روستاها مورد تأکید مسئولان و در دستور کار مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی بوده و استان همدان نیز در راستای توسعه شبکه آب و فاضلاب، پروژه‌هایی را مورد بهره‌برداری قرار داده است.

آب و فاضلاب شهری ملایر نیز پروژه‌هایی ازجمله توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و توسعه و اصلاح شبکه آب‌رسانی داشته که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

یاسین جوکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد یک‌ساله آبفای شهرستان ملایر، اظهار کرد: توسعه پنج کیلومتری شبکه جمع‌آوری فاضلاب، توسعه و اصلاح چهارونیم کیلومتری شبکه آب‌رسانی فرسوده، تغییر سامانه گندزدایی شهرهای زیر پوشش به آب ژاول، پیاده‌سازی سیستم GIS تحت وب در تمام شهرهای شهرستان، راه‌اندازی میز خدمت در آبفای ملایر و افتتاح نیروگاه خورشیدی ساختمان اداری آب و فاضلاب ملایر ازجمله اقدامات طی سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات چشمگیری در زمینه اجرای خطوط و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ملایر صورت گرفته است، گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده شهرستان ملایر امروز دارای بیش از 120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر بیان کرد: از 120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان حدود پنج کیلومتر آن طی یک سال گذشته انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه درخصوص تصفیه‌خانه فاضلاب ملایر نیز یادآور شد: در این تصفیه‌خانه ماهیانه حدود 200 هزار مترمکعب فاضلاب شهر ملایر جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

جوکار در مورد توسعه و اصلاح چهارونیم کیلومتری شبکه آب‌رسانی فرسوده شهرستان ملایر تصریح کرد: به‌دلیل قدمت و فرسودگی بالای شبکه آب‌رسانی در برخی از مناطق شهرستان ملایر و ایجاد شکستگی مکرر لوله‌های آب در این نواحی، تعویض لوله‌های فرسوده به‌منظور پیشگیری از هدررفت آب در اولویت قرار گرفت.

وی به تغییر سامانه گندزدایی شهرهای زیر پوشش به آب ژاول اشاره کرد و افزود: این مهم به‌منظور تأمین ایمنی بیشتر سیستم گندزدایی آب ژاول نسبت به سامانه کلرزنی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: شرکت آبفای ملایر با جمع‌آوری کپسول‌های کلرزنی سیستم گندزدایی شهرهای ملایر، جوکار، زنگنه، ازندریان و آق‌گل، تمام سیستم گندزدایی مخازن آب شهرستان را به سامانه آب ژاول تبدیل کرد و درحال حاضر تمام شهر‌های ملایر به این سامانه ایمن تجهیز شده است.

وی به پیاده‌سازی سیستم GIS تحت وب در تمام شهرهای شهرستان ملایر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توسعه علوم جدید و اهمیت صحت و درستی اطلاعات زیرساخت، شرکت آبفای شهرستان ملایر به‌عنوان شرکتی پیشرو، اقدام به عملیات پیمایش، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات جامع شرکت آبفای ملایر کرد.

جوکار در توضیح عملیات پیمایش، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات جامع شرکت آبفای ملایر اظهار کرد: اطلاعات مشترکان، تأسیسات، شبکه توزیع آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای ملایر، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه و آق‌گل در سیستم GIS تحت وب شده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی میز خدمت در آبفای ملایر اشاره کرد و گفت: در راستای تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از سرگردانی مراجعان و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، شرکت اقدام به برپایی میز خدمت الکترونیکی به‌منظور پاسخگویی غیر حضوری به ارباب‌رجوع و راهنمایی مشتریان کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر بیان کرد: انجام خدمات از طریق میز خدمت در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم، اهتمام، جدیت و تسریع در انجام درخواست‌ها و تقاضاهای مردم و مراجعه‌کنندگان و حرکت به سوی ارائه تمام خدمات به‌صورت الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای میز خدمت به سه دسته اصلی اطلاع‌رسانی، دریافت درخواست و مدارک مورد نیاز و انجام خدمات تقسیم می‌شود، افزود: همچنین مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک به آدرس es.hww.ir و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، تمام خدمات مشترکین را به‌صورت غیر حضوری پیگیری کنند.

جوکار در ادامه با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی در ساختمان اداری آب و فاضلاب ملایر، تصریح کرد: شرکت آبفای شهرستان ملایر در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و توسعه پایدار اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 10 کیلووات کرده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با عقد قراردادی به مبلغ یک میلیارد و 620 میلیون ریال با شرکت هوشمندسازان بی‌سیم غرب و از اعتبارات جاری شرکت به انجام رسید، ادامه داد: این نیروگاه بعد نصب از تاریخ 6 مهرماه سال گذشته راه‌اندازی و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی احداث‌شده از نوع متصل به شبکه بوده و سادگی، اجزای اصلی کمتر، ارزان‌تر بودن، سهولت در نصب و طول عمر بالا از مزیت‌های اصلی این سیستم است.

وی به تجهیزات مورد استفاده در احداث نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و یادآور شد: 28 عدد پنل خورشیدی، یک دستگاه اینورتر به‌منظور تبدیل ولتاژ مستقیم به برق متناوب، تابلوی برق حفاظتی، سیم، کابل و متعلقات، از تجهیزات مورد استفاده در احداث نیروگاه است.

با شیوع کرونا و نزدیک شدن به فصل گرم سال با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی، لازم است مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر پروژه‌های آب‌رسانی و شبکه جمع‌آوری فاضلاب را در شهرستان‌های مختلف به بهره‌برداری برسانند تا دغدغه مردم در تأمین آب شرب سالم و جمع‌آوری فاضلاب رفع شود./سپهر غرب

دیدگاه شما

آخرین اخبار