نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. فروردين 1399 - 7:36   |   کد مطلب: 28247
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر وضعیت فعلی تالاب آق‌گل را مساعد دانست و گفت: در صورت تصویب نهایی، تالاب آق‌گل به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا خواهد کرد که در این صورت اولین پناهگاه حیات وحش در استان خواهد بود.

عباس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر با توجه فصل بهار ورود به مناطق حفاظت شده ممنوع است اظهار کرد: ۱۳ فروردین ماه نیز طرح‌های نظارت ویژه به مناطق حفاظت شده شهرستان انجام و از ورود به تالاب آقگل جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه حفاظت از مناطق در این فصل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: با توجه به زاد و ولد وحوش، رویش گیاهان و جلوگیری  از شکار تمهیدات لازم در این زمینه در مناطق حفاظت شده را مد نظر قرار دادیم و در حال حاضر وضعیت وحوش نیز آرام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر وضعیت تالاب آق‌گل را نیز مساعد دانست و گفت: ۹۵ درصد تالاب آبگیری شده و  تعدادی از پرندگان نیز در آن حضور دارند که البته برخی از پرندگان غیر بومی  از جمله حواصیل به این منطقه آمدند و کوچ کردند اما در حال حاضر انواع پرندگان بومی و غیر بومی در تالاب هستند.

وی با بیان اینکه این تالاب جزو مناطق  حفاظت شده و با ارتقا جزو مناطق شکار ممنوع است تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و در صورت تصویب نهایی، تالاب آقگل به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا خواهد کرد که در این صورت به عنوان اولین پناهگاه حیات وحش در استان خواهد بود.

نجاری  با بیان اینکه سال گذشته به خاطر بارش‌های بسیار خوب وضعیت تالاب بسیار مساعد بود تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز تا سال آینده تالاب دارای آب باشد.

وی به برگزاری چهار کارگاه  مدیریت زیست بومی مشترک بین استان همدان و مرکزی در خصوص تالاب در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نیز قرار است یک کارگاه دیگر برگزار شود.

رئیس محیط زیست ملایر از برگزاری همایشی با موضوع «تالاب» خبر داد و گفت: این همایش قرار بود در ماه‌های گذشته برگزار شود که به خاطر بحث کرونا احتمالا اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.

وی نمایشگاه «عکس طبیعت ملایر» را از دیگر برنامه‌هایی دانست که بعد از کرونا برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار