نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1399 - 23:27   |   کد مطلب: 28217
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: از روز شنبه مرحله دوم غربالگری کرونا ویروس برای مردم همدان شروع شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ دکتر محمد خیراندیش در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه مرحله نخست غربالگری کرونا با موفقیت و پوشش بسیار بالایی در شهرستان همدان انجام شد،  اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز با هدف قطع زنجیره ابتلا و پیشگیری از شروع کانون‌های جدید این بیماری اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه به دنبال بیماریابی هدفمند هستیم، ابراز کرد: همکاران ما از طریق سامانه 4030 با گروه‌های حساس و پرخطر و تمامی افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت در شهرها و روستاها تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنها را پیگیری می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص شدند و مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند همگی تحت کنترل و مراقبت نیروهای بهداشتی هستند، گفت: تمامی دستورات و توصیه‌های بهداشتی  و ایمنی برای پیشگیری از ابتلای اطرافیان و خانواده این نوع بیماران به آنها رائه می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه برخی از مردم در سامانه خوداظهاری سلامت وضعیت خود را ثبت می‌کنند، تصریح کرد: همکاران ما به صورت روزانه سامانه را رصد کرده و بر اساس اولویت نیازهای فوری، به موارد رسیدگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم به تماس از سامانه 4030 پاسخ دهند، اظهار داشت: همکاران ما از طریق این سامانه مشاوره‌های لازم را در اختیار عموم مردم قرار داده و موارد ضروری و نیاز به پیگیری را به مراتب بالاتر ارجاع می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه  مرحله نخست غربالگری با پوشش جمعیتی  بسیار بالا و تا مرز صد درصد  اجرا شد، گفت: مرحله دوم نیز با همان قدرت و شتاب ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار