نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1399 - 23:23   |   کد مطلب: 28215
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال خروج سامانه بارشی از آسمان استان، شرایط جوی هوای همدان از تا پایان هفته جاری پایدار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدحسن باقری‌شکیب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر و همراه با وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در برخی از ساعت‌های بعد از ظهر امروز میزان وزش باد در در برخی از مناطق افزایش می‌یابد.

باقری‌شکیب پیش‌بینی کرد: تا پایان هفته سامانه بارشی فعالی در آسمان استان نداریم و از روز جمعه سامانه جدید بارشی آسمان همدان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه از امشب دمای هوای برخی از نقاط استان روند افزایشی دارد، اضافه کرد: از روز چهارشنبه دمای کمینه بیشتر نقاط استان هر روز بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه و همدان با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار