نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1399 - 21:28   |   کد مطلب: 28189
استاندار همدان گفت: داده‌های آماری گویای این است که نرخ شیوع ویروس کرونا در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ملایری‌ها؛سید سعید شاهرخی  در ادامه جلسه ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری با هیات دولت و استانداران در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله اظهار داشت: نرخ شیوع ویروس کرونا در کشور به ازای ۱۰۰ هزار جمعیت ۸۵ نفر است در حالیکه این آمار در همدان ۳۶ نفر است.

وی اضافه کرد: وضعیت همدان در زمینه میزان ابتلایان به ویروس کرونا نشان دهنده توجه مردم استان به توصیه ها و هشدارهای تیم های بهداشتی و تلاش کادر پزشکی و دیگر نهادهای مسوول در امر شناسایی و پیشگیری است.

استاندار همدان صدور به موقع پروتکل های بهداشتی و  سرعت عمل و اجرای مطلوب طرح غربالگری را در پایین بودن نرخ شیوع این استان موثر دانست و گفت: این موضوع ها باید به مردم اطلاع رسانی شود تا آنها از تلاش و زحمات کادرهای درمانی و دیگر متولیان مطلع شوند.

شاهرخی بیان کرد: اجازه حمل و نقل درون شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی صادره از سوی دانشگاه علوم پزشکی به اتوبوس ها داده شود همچنین در صورت نیاز از ظرفیت ون هم برای جابجایی مسافران استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: تداوم فعالیت ناوگان عمومی درون شهری منوط به رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی است، در غیر اینصورت خودروی راننده خاطی متوقف و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به آغاز فعالیت صنوف کم خطر، از فعالان در این بخش درخواست می شود حداکثر تا پایان هفته با مراجعه به سایت پیش بینی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به درج مشخصات درخواستی و دریافت کُد اقدام کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا روز گذشته /شنبه/ ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار