نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1399 - 21:24   |   کد مطلب: 28186
حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی با بیان اینکه در ایام بیماری کرونا توفیق اجباری پیدا شده است تا خانواده ها اجبارا در کنار هم قرار بگیرند و ساعات بیشتری را کنار هم بگذرانند، گفت: این فرصت بسیار خوبی است و باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم تا اگر خدای نکرده خمودگی در فضای خانواده هست در این ایام مدیریت شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن رحیمی، کارشناس ارشد مسائل خانواده و ازدواج در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: استرس افراطی علت اصلی بیشتر تماس ها با مراکز مشاوره است اما یکی از عوامل مهم ارتقا روابط عاطفی در فضای خانواده، در کنار هم بودن است.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای ایجاد فضای ارتباط عاطفی در خانواده صحبت کردن و در کنار هم بودن است، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم و کارشناسان نیز در این باره گفته‌اند خانم‌ها باید بیش از ۹-۱۰ هزار کلمه در روز صحبت کنند پس طبیعتا فضای خوبی است که بچه‌ها با والدین، والدین با بچه‌ها، پدر و مادر با یکدیگر صحبت کنند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه باید بتوانیم ارتباط کلامی‌ و ارتباط غیرکلامی را بیشتر کنیم، افزود: باید لیستی از کارهایی که می‌توانیم در این ایام انجام بدهیم داشته باشیم که شامل ارتباط‌های غیرکلامی است.

با ارتباط کلامی خودمان و دیگران را خوشحال و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم

کارشناس مسائل خانواده و ازدواج فعالیت‌هایی مثل بازی کردن‌، ورزش کردن در خانه و امثال آن را ارتباطات عاطفی غیرکلامی دانست و اظهار کرد: در ارتباط کلامی نیز می توان تماس تلفنی با دیگران برقرار کرد تا خودمان و دیگران را خوشحال و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه ارتباط کلامی بسیار ویژه و مشخص است، افزود: در طول شبانه‌روز در کنار ارتباط کلامی، فعالیت‌های غیرکلامی مثل در کنار هم میوه خوردن، چایی خوردن و سریال دیدن می‌تواند روابط عاطفی را افزایش بدهد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه امروزه در جامعه ما استرس ناشی از ویروس کرونا ایجاد شده، گفت: استرس می‌تواند جسم انسان، روان انسان و حتی معنویت انسان را بهم بریزد، طبیعتا یکی از مهمترین نگرانی‌های ما در این ایام ترس ابتلا به این بیماری است که باید آن را مدیریت کرد.

شرایط کرونایی موقعیتی برای نزدیکی به خدا

این کارشناس مسائل خانواده و ازدواج با تاکید براینکه باید دید ترس هر یک از افراد طبیعی و به اندازه یا غیر طبیعی است، خاطرنشان کرد: طبیعتا برای ترس طبیعی واکنش هم به اندازه خواهد بود ولی اگر ترس ما بیش از اندازه باشد طبیعتا واکنش ما هم افراطی خواهد بود.

وی با بیان اینکه استرس افراطی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، ادامه داد: روانشناسان می‌گویند اگر نگرانی‌های ما به اندازه باشد هورمونی در بدن تولید می‌شود که سیستم ایمنی را هم فعال می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه بهم ریختن سیستم عصبی، تبعات جدی دارد، تصریح کرد: وقتی سیستم مغزی انسان بهم بریزد باعث می‌شود که انسان آسیب‌پذیر و زود رنج شود و طبیعتا زوجینی که در خانه هستند با افزایش استرس نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

این کارشناس مسائل خانواده و ازدواج موقعیت پیش آمده را مناسب نزدیکتر کردن ارتباط با خدا برشمرد و افزود: در فضای ایجاد شده این ایام باید تا می‌توانیم توکلمان را به خدای خودمان بیشتر کنیم چون در روایاتمان صحبت‌های خیلی زیبایی داریم که همیشه به خدای خودتان حسن ظن و نگاه مثبت داشته باشید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار