نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. فروردين 1399 - 17:38   |   کد مطلب: 28161
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون مدیریت اپیدمی کرونا ویروس در استان همدان در دستان مردم این منطقه بوده، گفت: از مردم می‌خواهیم این همدلی و همکاری را ادامه دهند.

به گزارش ملایری‌ها؛ درست  از زمانی که اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان همدان شناسایی شد، مسئولان بهداشت و درمان از مردم تقاضا کردند تا در خانه هایشان بمانند و زنجیره انتقال و ابتلای این بیماری را گسترش ندهند. برخی از مردم توصیهها را آویزه گوش خود کرده و نه بخاطر مسئولان بلکه این بار برای حفظ جان خود و عزیزانشان در خانه ماندند و با حضور در اماکن حساس و پرتردد خود را در معرض این ویروس قرار ندادند. اما در مقابل نیز درصدی از شهروندان بی توجه به  رعایت هرگونه موارد ایمنی و بهداشتی ترجیح دادند بر خود سخت نگیرند و همچون روزهای عادی در اماکن تفریحی و خیابان های شهر تردد کند که البته تاثیر این اقدام آن ها سرنوشت  و سلامتی بسیاری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در حالیکه بیش از 40 روز از ورود کرونا ویروس در استان همدان میگذرد هنوز به مرحله کنترل کامل این بیماری نرسیده ام و هرگونه بی توجهی از سوی مردم  و  عدم رعایت موارد بهداشتی و تردد های غیر ضروری ممکن است فاجعه آفرین باشد.

همدلی و در خانه ماندن را ادامه دهید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدام گفت: از مردم میخواهیم با همدلی و تداوم در خانه ماندن، همچنان به حفظ جان عزیزانشان کمک کنند.

دکتر منوچهر کرمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تا خاموشی کامل اپیدمی کرونا ویروس نباید آن را ساده و کم اهمیت تلقی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدامی مانند خروج غیر ضروری از منزل و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و ایمنی می‌تواند با افزایش آمار مبتلایان به کرونا فاجعه آفرین باشد، تصریح کرد: اگرچه ممکن است آمار موارد مثبت کرونا ویروس برای چند روزی روند کاهشی داشته باشد اما هر اقدام نابخردانه از سوی مردم میتواند آمار را به سمت افزایشی هدایت کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اپیدمی همانند آتش زیر خاکستر می‌توانند تداوم پیدا کند، ابراز کرد: اما در خانه ماندن برای قطع زنجیره کرونا بدون شک برای خاموش کردن اپیدمی کرونا ویروس موثر است.

کرمی با بیان اینکه افزایش تماس های اجتماعی به چرخش ویروس و افزایش مبتلایان کمک می‌کند، گفت: اگرچه مردم در روز سیزده بدر همکاری خوبی داشتند و شاهد خلوتی خیابان ها و سطح شهر بودیم اما متاسفانه در دو روز گذشته میزان تردد در خیابان ها افزایش یافته که اصلا خبر خوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم دو هفته به خود سختی دهند  و در خانههایشان بمانند در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم این ویروس را مهار کنیم، ابراز کرد: اما در غیر این صورت معلوم نیست تا چه زمانی باید درگیر این ویروس باشیم.

کرونا در کمین تمامی گروه های سنی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه گروه های سنی در معرض خطر و ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند، تصریح کرد: شست و سوی مرتب دستها، پرهیز از هر گونه دورهمی و رفتن به میهمانی، ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره ابتلا از بهترین راه‌های کنترل و مهار این بیماری است.

به گزارش تسنیم از همدان، بسیاری از مردم بر این باورند که چون آمار ابتلا به کرونا ویروس به طور محدودی در حال کاهش است می‌توانند با خیالی راحت و همچون ایام عادی به اماکن دلخواه خود بروند، اما باید بدانند که آمار امروز نتیجه رفتار و اعمال  ما در یک تا دو هفته است و نتیجه رفتارهای امروزمان در هفته های آینده ظاهر می‌شود./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار