نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. فروردين 1399 - 17:18   |   کد مطلب: 28152
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد؛
توزیع بیش از ۱۶ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده توسط طلاب داوطلب
جلال نانکلی از اجرای طرح غربالگری در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی خبر داد و گفت: طلاب داوطلب بیش از ۱۶ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در مناطق کم برخوردار توزیع نمودند.

به گزارش ملایری‌ها؛ جلال نانکلی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرها و معابر پر تردد پایان یافته اما غربالگری در مراکز پرتجمع همچنان ادامه دارد گفت: طرح غربالگری در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه  یک پایگاه غربالگری در ورودی شهر از سمت تهران در پل الغدیر مستقر است گفت: دو پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی با هدف ارائه آموزش های لازم به همشهریان در خصوص نحوه مقابله با کروناویروس در ورودی همدان از سمت ملایر مستقر در پل بهشت و ورودی همدان از سمت کرمانشاه در پل شهید سعید قهاری مستقر هستند.

وی افزود:  ۱۳۰ نفر روز از نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمرشهرستان، در ایام تعطیلات نوروزی خدمات تب سنجی و غربالگری ارائه نمودند.

نانکلی گفت: در این ایستگاه ها سعی شد ضمن تب سنجی مسافران با نصب بنرهای آموزشی و توزیع بروشورهایی حاوی نکاتی برای رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، شهروندان را به ماندن در خانه خود ترغیب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از زمان اجرای طرح که از ۱۳ اسفندماه ۹۸ تا ۱۲ فروردین۹۹ ادامه داشت بیش از یکصد هزار نفر در این ایستگاها غربالگری شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از توزیع بیش از ۱۶ هزار بطری حاوی مواد ضدعفونی کننده و حدود سه هزار ماسک رایگان در میان شهروندان و مددجویان هلال احمر در مدت اجرای طرح غربالگری خبر داد و افزود: به همت نیروهای داوطلب، ۲۵ منطقه در بخش مرکزی همدان و شهر قهاوند، ۲۵۰کیلومتر از معابر و خیابان های پرتردد همدان، پایگاه های امداد و نجات بین شهری و خودروهای امدادی را گندزدایی کردیم.

وی اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرها و معابر پر تردد را خاتمه یافته اعلام کرد اما از ادامه طرح فاصله گذاری و غربالگری در مراکز پرتجمع خبر داد و افزود: اعضای کانون طلاب جمعیت هلال احمر شهرستان همدان امروز با حضور در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی، طلاب این حوزه را تب سنجی و غربالگری نمودند.

وی، تولید۳۶ هزار لیترمواد گند زدا را از دیگر اقدامات کانون طلاب این هلال احمراین شهرستان ذکرنمود و افزود: به همت اعضای این کانون، هم اکنون ۲۰ هزار لیتر از این مواد در روستاها و مناطق کم برخوردارشهرهمدان توزیع شده است.

نانکلی همچنین به مشارکت اعضای کانون های دانشجویی این جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اظهار کرد: چند نفر از این اعضا، ضمن دریافت آموزش های لازم در محل سامانه پاسخگویی به سئوالات مردمی دانشگاه علوم پزشکی مستقر شده و به سوالات مردمی در این زمینه پاسخ می دهند.

وی در پایان با ابراز امیدواری درخصوص پایان یافتن بحران کرونا ویروس، تمام اعضای این جمعیت در این زمینه خیلی تلاش کردند که جا دارد در زمان مناسب از خدمات تلاشگرانه اعضای واحدهای مختلف این جمعیت از جمله جوانان، نجاتگران و داوطلبان، تقدیر بعمل آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار