نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. فروردين 1399 - 8:55   |   کد مطلب: 28140
مسئول اداره ارتباط با صنعت دانشگاه ملی ملایر گفت: به همت اساتید و محققان گروه ‏شیمی و زیست شناسی دانشگاه ملایر محلول ضدعفونی استاندارد و مورد تأیید وزارت ‏بهداشت در این مرکز آموزش عالی تولید شد.‏

به گزارش ملایری‌ها؛  فرشاد سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه افزود: در روزهایی که بحران ناشی از کروناویروس دنیا را درنوردیده و همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای پیشرفته در تکنولوژی و علم را به زانو درآورده است و همه مردم نگران این ویروس منحوس هستند، عده ای از انسان های مؤمن و شریف ایران اسلامی، کمر همت به مقابله با این بلای سنگین بسته اند.

وی با بیان اینکه این افراد همانند دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی جانفشانی می کنند، اظهار کرد: پرستاران فداکار، پزشکان متخصص و متعهد و کارکنان زحمتکش و از جان گذشته بهداشت و درمان از یکسو و بسیجیان، اساتید، جوانان و مردم انقلابی کشور از سویی دیگر، هر یک با استفاده از تخصص خود و در سایه تعهد دینی و اجتماعی، به جنگ با کرونا برخاسته اند.

سلیمانی ادامه داد: در همین راستا جمعی از متخصصان شیمی و زیست شناسی دانشگاه ملایر با همراهی و پشتیبانی مسئولان و کارکنان دانشگاه از اواخر اسفندماه و در تعطیلات رسمی عید نوروز در دانشگاه حاضر شدند تا با آماده سازی و تولید یک محلول ضدعفونی استاندارد، گامی در جهت مبارزه با کروناویروس و حفظ سلامتی مردم بردارند.

 

مسئول اداره ارتباط با صنعت دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: با پیگیری و تلاش های شبانه روزی، دکتر مرادی، دکتر خضریان و دکتر بیگی از گروه شیمی و خانم دکتر رحیمی از گروه زیست شناسی و کمک جمعی از دانشجویان دانشگاه ملایر و اعضای هیئت منتظران ظهور دانشگاه، موفق به تولید انبوه محلول ضدعفونی استاندارد و مورد تأیید وزارت بهداشت در دانشگاه ملایر شدند.

وی با بیان اینکه از یک سو برخی از محلول های موجود در بازار غیراستاندارد هستند و از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس در کشور با کمبود محلول های ضدعفونی کننده مواجه هستیم، افزود: به همت این تیم تحقیقاتی تعداد 1000 عدد محلول ضدعفونی کننده دست تولید شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه تیم تحقیقاتی ما از 21 اسفندماه سال 98 تا 5 فروردین ماه امسال به صورت مداوم برای به ثمر رسیدن این پروژه در دانشگاه حضور داشتند، بیان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه نشان دادند که می توانند در عرصه های مختلف وارد عمل شده و با بکارگیری دانش و تکنولوژی به کمک تولید و صنعت بیایند.

وی افزود: این امر برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه ملایر صورت گرفت تا نشان دهد در صورتی که اعتماد و حمایت مسئولان در کنار تخصص و تعهد و روحیه انقلابی و جهادی اعضای هیئت علمی قرار گیرد، می توان گام های مهمی در رفع نیاز های جامعه و عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار