نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. فروردين 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 28133
رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع از تولید کیت‌های نسل سوم تشخیص ویروس کرونا و ساخت بسته کاملی از تجهیزات برای مقابله با کرونا توسط متخصصان صنعت دفاعی خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛   رضا الله‌ورن رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا اظهار داشت: ادای احترام به شهدای مدافع سلامت این روزها مختص این عزیزان است که با تمام توان تلاش می‌کنند و ان شاء الله ویروس کوئید 19 را هر چه سریع تر پشت سر بگذاریم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع افزود: وزارت دفاع یک سازمان و وزارتخانه دفاعی است اما در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس با توجه به وضعیت دانشی که داریم به سرعت به تولید محصولاتی که برای مقابله با ویروس نیاز است مانند محلول ضدعفونی کننده ماسک و کیت های تشخیصی پرداختیم.

الله‌ورن ادامه داد: همان طور که نیروهای مسلح و وزارت دفاع در سطح ملی نقش بازدارندگی دارند در مقابله با کرونا هم با همین راهبرد به مقابله با بیماری پرداختند. از همان روزهای ابتدایی صنایع مرتبط با وزارت دفاع با تولید ماسک های N95  و محلول ضدعفونی کننده سطوح با تمام ظرفیت فعالیت خود را آغاز کرد؛ به طوری که روزانه 150 هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده در اختیار مراکز کشوری قرار داد. علاوه بر این روزانه 40 هزار ماسک تولید می‌کند که همه اینها با حمایت های بی دریغ وزیر دفاع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کیت‌های تشخیصی در وزارت دفاع از حدود 40 روز پیش ساخته شد، اما باید روند تایید نهایی آنها در انستیتو پاستور طی می‌شد که هفته گذشته این کیت‌ها در قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) به تولید انبوه رسید.

الله‌ورن یادآور شد: کیت‌های نسل اول ژن n را شناسایی می‌کرد که بخشی از ویروس کرونا بود الان ما کیت‌های نسل دوم را طراحی و تولید کردیم که به لحاظ تشخیصی قوی‌تر است و ان‌شاء الله کیت های نسل سوم که ژن Rdrpرا شناسایی می‌کند خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این کیت‌ها از نظر اختصاصی بودن تست فوق العاده هستند و در آینده از نظر تولید روزانه کیت‌های تشخیصی مشکلی نخواهیم داشت، گفت: دانشمندان ما در وزارت دفاع از حدود 2 ماه گذشته روی کیت‌ها کار کردند که هفته گذشته این کیت در قرارگاه درمانی امام رضا (ع)  رونمایی و تحویل شد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع اضافه کرد: وظیفه وزارت دفاع در مرحله اول تامین تجهیزات دفاعی برای نیروهای مسلح است منتها به دلیل ظرفیت دانشی که وجود دارد ما در مواقع بحران می‌توانیم به سمت تامین نیازهای کشوری بپردازیم که در ماجرای کرونا این اتفاق رقم خورد.

الله ورن عنوان کرد: در حال حاضر اسکنرهای حرارتی را طراحی و تولید کردیم و به تعداد قابل توجهی در اختیار مراکز پرتردد و فرودگاه ها قرار دادیم که به شکل گروهی طب‌سنجی انجام می‌دهند؛ در واقع این‌ها از ظرفیت های نظامی ماست که می‌توانیم از این ظرفیت در تولید محصولات مورد نیاز کشور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دوربین‌های حساس حرارتی دقیقاْ در مکان های پر ترددی که ما نمی‌توانیم با تک‌سنج‌ها به صورت انفرادی چک کنیم می‌تواند ایفای نقش کند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع ادامه داد: در ارتباط با تهدیدات نوین که ویروس کرونا هم یک تهدید جدی است تجهیزات خاصی از جمله برانکارد فشار منفی حمل مصدوم،  لباس فشار مثبت برای کسانی که به طور مستقیم با کرونا سر و کار دارند را تولید می‌کنیم.

الله‌ورن تاکید کرد: آزمایشگاه سیار زیستی سطح 3 در وزارت دفاع ساخته و به انستیتوپاستور تحویل داده شد و همچنین با سامانه سیار درمانی و لباس‌های حفاظت فردی که مراکز درمانی از این لباس ها استفاده می‌کنند در واقع بسته کاملی از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا در وزارت دفاع تولید و ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت روزانه تولید 150 هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح و 40 هزار عدد ماسک و همچنین تجهیزات مورد نیاز بخش درمانی را داریم. خوشبختانه براساس ابلاغ و تکلیفی که به وزارت دفاع داده شد این محصولات و تجهیزات به اندازه و تعداد مورد نیاز برای همه مراکزی که درخواست کننده این محصولات هستند، در حال تامین است.

ریس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع بیان کرد: ما در شبکه‌های فروشگاهی‌مان به نام «اتکا» محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک‌ها را برای ایجاد آرامش‌بخشی در اختیار همگان قرار داده‌ایم. یعنی با مراجعه به شبکه فروشگاهی در سراسر کشور تمامی مردم عزیز و به خصوص بیمه‌شدگان نیروهای مسلح می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

الله‌ورن خاطرنشان کرد: روزهای اول شاید به نوعی کشور غافلگیر شد ولی کم‌کم خوشبختانه با مدیریتی که اتفاق افتاد و همدلی و همراهی که انصافاْ بین تمامی بخش‌های کشوری و لشکری اتفاق افتاد امروز شاهد یک مدیریت خیلی خوب در عرصه کرونا هستیم و ان شاء الله این مدیریت منجر به کنترل و کم‌کم محو این بیماری با همراهی همه مردم به امید خدا شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار