نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. فروردين 1399 - 7:35   |   کد مطلب: 28081
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از سر ریز دو سد کلان ملایر و شیرین سو در سال جدید خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ منصور ستوده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان  گفت: بارش‌های جوی و ورود آب به مخزن سد‌ها باعث سر ریز دو سد استان در روز‌های آغازین امسال شد.

وی با بیان اینکه ذخیره سد کلان ملایر ۴۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب است افزود: هم اکنون ۹۴ درصد این سد پر است و علاوه بر سرریز، دریچه‌های زیرین این سد برای کنترل سیلاب هم باز شده است.

ستوده ادامه داد: هم اکنون ورودی آب به سد کلان ملایر ۹ هزار و ۷۲۰ لیتر در ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به سرریز سد شیرین سوی کبودرآهنگ و گنجایش ۹۸ درصدی آن گفت: این سد هم ۱۱ لیتر در ثانیه ورودی آب به مخزن دارد و ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار متر مکعب پشت آن آب جمع شده است.

وی افزود: ذخیره سداکباتان همدان هم ۸۰ درصد است و هم اکنون ۵ هزار و ۶۷۰ لیتر در ثانیه ورودی به حجم مخزن دارد و روزانه ۷۷۰ لیتر در ثانیه از آن برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان خارج می‌شود.

ستوده با اشاره به ذخیره ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار متر مکعبی سد آبشینه‌ی همدان گفت:  ۷۱ درصداین سدپر و ۴۶۰ لیتر در ثانیه مخزن آن ورودی دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از باز کردن دریچه‌های سد سرابی تویسرکان هم برای کنترل سیلاب‌ها خبر داد و گفت: این سد ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب ذخیره دارد و ۸۸ درصد آن پر است.

ستوده بیان کرد: سد شنجور رزن هم اکنون ۲۳۰ لیتر در ثانیه ورودی دارد و حجم آن به ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار لیتر یا ۴۶ درصد ظرفیت آن رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار