پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

26. اسفند 1398 - 8:34   |   کد مطلب: 28054
مدیر اداره دامپزشکی ملایر عنوان کرد
نظارت دامپزشکی ملایر در طرح نوروزی با ۲۴ اکیپ
مدیر اداره دامپزشکی ملایر گفت: ۲۴ اکیپ در ملایر طرح نوروزی دامپزشکی را بر عهده دارند.

به گزارش ملایری‌ها؛ «علی قلی زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: طرح نوروزی اداره دامپزشکی  با هدف تشدید بازرسی و نظارت‌ها از ۲۵ بهمن ماه شروع شده  و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

 مدیر دامپزشکی ملایر بیان کرد: در  این زمینه اکیپ های نظارتی ثابت و سیار با بازرسی و نظارت از واحدهای تولید و عرضه مراکز رستوران ها و هتل‌ها‌ تهیه غذا و ....، نظارت‌های لازم را دارند.

قلی زاده  گفت در مجموع ۲۴ اکیپ با۴۸ نفر  کار نظارت و بازرسی را در طرح نوروزی اداره دامپزشکی ملایر برعهده دارند .

وی در پایان با اشاره به شروع کرونا بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و گفت: لبنیات و گوشت آلودگی ندارد وآلودگی ها  به صورت محیطی است که به مردم توصیه می کنیم که بهداشت فردی را رعایت کنند تا از  مبتلا شدن به این ویروس در امان باشند.  

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه  خود تخم‌مرغ آلودگی ندارد گفت: انتقال میکروب  به صورت مکانیکی در مورد مرغ و تخم‌مرغ مطرح است و بعد از خرید اگر می‌خواهید تخم مرغ را در یخچال نگه دارید در ظرف در بسته  و یا پلاستیک باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شستن تخم مرغ و نگه داشتن آن برای مدت طولانی با توجه به اینکه تخم مرغ ماندگاری خود را از دست می دهد  توصیه نمی شود افزود:  تخم مرغ را در زمان استفاده شستشو‌و بعد از آن استفاده کنیم.

 قلی زاده  در خصوص استفاده از مرغ نیز گفت:مرغ نیز در بسته بندی ها در ملایر توزیع می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم به هیچ وجه مرغ‌های  بدون بسته بندی خریداری نکنند.

وی با بیان اینکه قطعه بندی و خرد کردن  مرغ در ملایر ممنوع شده است گفت: تنها یک واحد بسته بندی به صورت بهداشتی و با مجوز در یکی از فروشگاه ها  قطعه بندی مرغ را  عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه بسته بندی و قطعه قطعه بندی مرغ با توجه به کرونا ممنوع شده است  چهار واحد در ملایر که قوانین بهداشتی را رعایت نکرده و نسبت به قطعه‌بندی بعد از ممنوعیت اقدام کردند پلمپ  شدند.

وی  افزود: در تعدادی از فروشگاه ها نیز مرغ به صورت قطعه بندی در فروشگاه ها در بسته بندی موجود است و یا در کشتارگاه بسته بندی شده و از شهرهای دیگر  بسته بندی می‌شود  و این مورد مشکلی ندارند و در حال توزیع هستند .

 وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های  گوشت و کشتارگاه مرغ در ایام تعطیل فعال است و مرغ  به صورت گرم به در بازار عرضه می شود گفت: مردم از خرید مرغ  و گوشت های بدون هویت و مهرخودداری کنند ،

وی در ادامه با اشاره به انتقال ویروس بیماری کرونا در خصوص ماهی  قرمز گفت: ممکن است ماهی در تماس با آبی که در آن است آلوده باشد ، خود ماهی آلوده نیست اما امکان آلودگی محیطی وجود  دارد و اینکه حتی الامکان مردم از خرید ماهی قرمز امسال خودداری کند و یا در صورت خرید ازمکانهای بهداشتی و مجاز خرید ماهی قرمز را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار