نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. اسفند 1398 - 10:34   |   کد مطلب: 28023
ایرج خدادادی از آماده شدن یک هزار پک بهداشتی توسط خیران همدانی خبر داد و گفت: ماسک مراکز درمانی توسط دولت روزانه تامین می شود و در حال حاضر توزیع ماسک در بین عموم مردم لازم نیست.

به گزارش ملایری‌ها؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص توزیع ماسک و مایع ضدعفونی کننده در بین عموم مردم با وجود اوج شیوع بیماری کرونا در هفته پیش رو اظهار کرد: اولویت دولت برای توزیع ماسک در مراکز درمانی در بین پرسنلی که مستقیم با بیماران مشکوک به کرونا مواجه هستند، است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توزیع ماسک در بین عموم مردم لازم نیست، افزود: توزیع ماسک تاکنون بیش از نیاز مراکز درمانی توسط دولت انجام نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه درست است که برخی مراکز درمانی ما نیز با کمبود ماسک و موادضدعفونی مواجه هستند، ادامه داد: این اتفاق به دلیل استفاده بیش از اندازه در این مقطع زمانی است اما سعی داریم نیاز روزانه مراکز درمانی را روزانه تامین کنیم.

خدادادی با بیان اینکه همه کادر مراکز درمانی نیاز به استفاده از ماسک ندارند، بیان کرد: استفاده ماسک برای بخش های مرجع بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا الزامی است.

وی تاکید کرد: تاکنون وزارتخانه بخشنامه ای برای توزیع ماسک و محلول ضدعفونی ابلاغ نکرده هر چند در تامین محلول ضدعفونی با خطوط تولیدی که در چند روز اخیر در استان راه افتاده همدان در تامین محلول ضدعفونی مشکلی ندارد.

خدادادی با بیان اینکه محدودیت توزیع فقط در ماسک است نه محلول ضدعفونی یادآور شد: اگر داروخانه ای هم مقطعی ماسک می فروشد دارد نوعی به مردم کمک می کند.

وی عنوان کرد: امروز باخبر شدیم که خیران همدانی با آماده کردن یک هزار پک بهداشتی قرار است این پک ها را بین مردم جنوب شهر همدان توزیع کنند.

خدادادی در پایان تاکید کرد: همشهریان و هم استانی ها با رعایت بهداشت فردی این اجازه را به مسئولان بهداشتی استان بدهند که نحوه درمان و کنترل درمان با موفقیت در این مقطع حساس انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار