نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1398 - 9:55   |   کد مطلب: 28013
مسئول قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا از تشکیل این قرارگاه در دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارتباط با سایر داشنگاه‌های علوم پزشکی کشور برای مقابله با این ویروس خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ به دنبال شیوع کرونا ویروس در نقاط مختلف جهان و مشاهده این ویروس در برخی استان‌های کشور، یک عزم همگانی به منظور مقابله و مهار این ویروس شکل گرفته و از وزارت بهداشت  تا پزشکان، پرستاران و دانشجویان پزشکی تا عموم مردم برای شکست دادن کرونا ویروس با تمام توان در تمام حوزه‌ها به پا خواسته‌اند.

اما یکی از مهمترین اقشار در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس، پزشکان، پرستان و دانشجویان پزشکی هستند و در این روزها دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در اقدامی بی‌نظیر با تشکیل «قرارگاه مقابله با کرونا» برای اولین بار در سطح کشور  به همت دانشجویان پزشکی و به صورت کاملاً داوطلبانه و خودجوش، اقدامات خوبی در راستای اطلاع‌رسانی و مقابله با این ویروس انجام داده‌اند که مسئول قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

محمدحسین باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان از تشکیل «قرارگاه مقابله با کرونا» در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با عنوان «هر دانشجوی علوم پزشکی یک سفیر» اجرا و قدم اول سازماندهی به صورت یکپارچه و منظم در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا سه گروه مختلف در دانشگاه اطلاعات لازم در این خصوص را جمع‌آوری کردند، گفت: پس از این اقدام، تصمیم بر آن شد، سه گروه در قالب یک گروه ادغام و فعالیت‌ها به منظور آمادگی بیشتر ساماندهی شود.

مسئول قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به احتمال بزرگ شدن این مشکل طی هفته‌های آینده نیاز به آمادگی بیشتر و آماده کردن جمعیت بیشتری در این خصوص است.

وی به جمع‌آوری اطلاعات روز در خصوص کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: از سایت‌های معتبر این اطلاعات جمع‌آوری، دسته‌بندی، ترجمه و تبدیل به یک درسنامه فارسی شد.

باقری با بیان اینکه درسنامه تهیه شده به اساتید عفونی دانشگاه علوم پزشکی ارائه شد، تصریح کرد: تأیید علمی این درسنامه از اساتید مرتبط اخذ شد.

وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی کار و با اضافه شدن اعضا، گروه‌هایی با شرح وظایف تشکیل شد، ادامه داد: لوگویی برای قرارگاه طراحی شد که مشاور وزیر نیز در جریان این اقدام است.

مسئول قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با تقویت استان همدان به دنبال تشکیل قرارگاه، تیمی برای پوشش روستاها و تیمی برای ذخیره دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شد تا در صورت نیاز به کادر درمان از این نیروها استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به پیشرفت خوب اقدامات با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتباط برقرار کردیم، یادآور شد: دیگر دانشگاه‌ها در این رابطه خام بودند و هنوز اقدامی نشده بود که قدم به قدم توانستیم با سایر استان‌ها ارتباط برقرار کرده و قرارگاه در برخی استان‌ها نیز ایجاد شود.

باقری با بیان اینکه اکنون به صورت محلی با سایر دانشگاه‌ها ارتابط برقرار می‌کنیم، اظهار کرد: اگر می‌توانستیم به صورت مرکزی و با همکاری وزارت بهداشت و درمان این طرح را دنبال کنیم، بهتر بود.

وی به تولید محتوا و تبدیل آن به بروشور، پوستر، پادکست و… اشاره کرد و گفت:اکنون پادکست‌هایی به زبان ترکی، کردی و لری تهیه شده است.

مسئول قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا بیان کرد: آموزش همگانی به صورت پاسخگویی در غرفه‌ها و مکان‌های استاندارد در اماکن پر رفت و آمد سطح شهر، مراجعه به اماکنی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها به منظور آموزش موارد بهداشتی، ارتباط با متولیان مساجد و دهیاری‌ها در روستاها به منظور پخش اقلام آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی روستاها و ارتباط با تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای آموزش رانندگان و استفاده از ظرفیت‌های رانندگان در آموزش به مردم از جمله اقدامات میدانی می‌تواند باشد./عصر همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار