نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. بهمن 1398 - 20:34   |   کد مطلب: 27983
احمد آریایی‌نژاد گفت: . اصولگرا و اصلاح‌طلب زمانی می‌تواند موفق باشد که بر مبنای انقلاب حرکت کنند. وقتی اصولگرایی برای مبنا تائید کند بسیار موفق است و اصلاح‌طلبی که از انحراف در اصول و مبانی انقلاب را اصلاح کند شایسته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 2 اسفندماه برگزار می‌شود و در حوزه انتخابیه ملایر 26 کاندیدا تائید صلاحیت شده که دو نفر از آن‌ها بارأی مردم شهرستان ملایر قدم به بهارستان می‌گذارند.

در راستای رسالت رسانه‌ها و باهدف شناساندن و معرفی کاندیداهای مجلس این پایگاه خبری مصاحبه‌های تفصیلی با کاندیداهای داشته است که امید است بتوان در انتخاب کاندیدای اصلح مردم را یاری کنیم.

احمد آریایی‌نژاد یکی از 26 کاندیداهای حوزه انتخابیه ملایر است نظرات وی را درباره مسائل مختلف جویا شده‌ایم و که توجه شما همراهان را به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

 

ملایری‌ها: مهم‌ترین دغدغه امروز کشور چیست؟ که در مجلس آینده باید به آن پرداخته شود؟

قطعاً بحث‌های اقتصادی و اشتغال و معیشت مردم اولویت اصلی در کشور است، در جامعه فرهنگ اقتصاد اسلامی پیاده‌سازی نشده است. عدالت آن‌گونه که شایسته است پیاده‌سازی نشده است و شفافیت نداریم. اگر صادقانه با مردم همراه شویم و کاری کنیم که از مسئولین مطالبه کنند قطعاً اوضاع بهتر می‌شود. باید توانمندی‌ها و استعدادهای کشور را شناسایی و اولیوت بندی کنیم تا بتوانیم و این استعدادهای بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و این امر نیاز به کار کارشناسی برای مجلس و دولت است.

ملایری‌ها: نقش مجلس دراین‌باره چیست؟

ابتدا باید گفت چرا با نیازهای که در جامعه داریم اشتغال لازم را در جامعه فراهم نکرده‌ایم و اولین مسئله‌ای که می‌تواند مانع این امر باشد به نظر من بحث هدایت تحصیلی و شغلی در مدارس و مراکز آموزش عالی است که به‌درستی انجام‌نشده است و باید برای سیاست‌گذاران کشور مشخص باشد در چند سال آینده در چه مواقعی ما به اشتغال نیاز داریم و برای آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی سیاست‌های لازم را مشخص کنیم. مسئله دیگر بحث واردات کالا به درون کشور است، کالاها آزادانه و آگاهانه وارد کشور می‌شوند یا به‌صورت قاچاق و غیرقانونی به کشور می‌آید و ورود کالای به کشور نیاز به بررسی داشته تا هر کالایی به کشور وارد نشود. مسئله دیگر بحث تحریم‌ها ما باید از تحریم‌ها استفاده کنیم و بدون وابستگی به نفت کارها را به‌پیش ببریم اما متأسفانه عدم توجه به همین مسائل باعث بیکاری جوانان ما شده است. ما اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید کالایی تولید کرد که توان رقابت با خارج از کشور را داشته باشد و بتوان آن را صادر کرد. تولید کالا در کشور استهلاک و اصطکاک زیادی دارد، برفرض مثال معادن در ملایر و کارخانه‌های در مصر است و سیاست‌گذاران راه غلط رفتند امکانات کشور در نقاط خاص متمرکزشده که باعث ایجاد نارضایتی و مشکلاتی شده است در کنار همه این مسائل برخی بی‌عدالتی‌ها در به‌کارگیری افراد وجود دارد که به‌جای اینکه افراد با شایستگی استخدام شود باید به دنبال پارتی باشند و این ظلم است و چالش‌هایی برای ما به وجود می‌آورد و مجلس باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کند.

ملایری‌ها: مهم‌ترین برنامه و راهکار شما برای بهبود وضعیت معیشت و اشتغال در شهرستان چیست؟

 

من در دوره‌ای که نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بودم طرح شفافیت سازی استخدام‌ها را مطرح کردم که افراد زیادی نیز با آن موافقت کردند و یک سال و نیم روی آن کارشده بود اما متأسفانه با پایان رسیدن مجلس سرانجام پیدا نکرد و بی‌نتیجه ماند ما باید یک بانک اطلاعاتی استخدامی داشته باشیم، اکنون‌که دولت الکترونیک شده است باید بداند که در کشور چه خبر است یکی از مشکلات ما این است که هر کس کار خود را انجام می‌دهد و کار کارشناسی را کنار می‌گذاریم و باید توجه کارشناسان در دستور کار قرار گیرد هر مسئله باید برای تصویب باید است ابتدا کارشناسان روی آن نظر بدهند سپس تصویب شود و بنا نباشد هر دولتی کار خود را انجام دهد و دولت قبل را تخریب کند و باید یک برنامه‌ریزی مشخص برای حرکت دولت‌ها انجام گیرد تشکیل یک مجلس قوی نظارت قوی به همراه دارد متأسفانه برخی نمایندگان ما قیمت دارند و وزیر برای رأی آوردن به آن‌ها مراجعه می‌کند و چند نفر را با خود موافق کرده به‌جای اینکه برنامه خود را ارائه کند.

ملایری‌ها: درمجموع عملکرد مجلس چه نمره‌ای می‌دهید و عملکرد نمایندگان فعلی مردم ملایر چگونه بوده است؟

نمره را باید مردم بدهند و ما باید فقط معیار نمره دادن را به آنان بدهیم، نباید نماینده‌ها را باهم مقایسه کنیم در هر دوره مشکلات خاص خود وجود دارد زمانی مشکل کشور خشک‌سالی بود باید روی آن مسئله تمرکز می‌کرد امروز اولویت معیشت است و باید به این مسئله توجه کرد.

ملایری‌ها: درمجموع وضعیت مجلس فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فضای جامعه خود گویای پاسخ این سؤال است. اصولگرا و اصلاح‌طلب زمانی می‌تواند موفق باشد که بر مبنای انقلاب حرکت کنند. وقتی اصولگرایی برای مبنا تائید کند بسیار موفق است و اصلاح‌طلبی که از انحراف در اصول و مبانی انقلاب را اصلاح کند شایسته است اما متأسفانه اقدامات انجام‌شده که دشمن‌شاد کن شده است خود مردم باید قضاوت کنند و قضاوت باید در شرایط خودش باشد.

ملایری‌ها: مقام معظم رهبری مجلس را ریل‌گذار دولت می‌داند و با توجه به اینکه این دوره از مجلس با دو دولت مختلف باید فعالیت داشته باشد چگونه می‌تواند این دو را با یکدیگر همراه کند؟

مجلس باید قاطعیت بر اجرای قانون داشته باشد اگر وزیری بداند که مجلس اهل‌معامله غیرقانونی باکسی نیست به فکر انجام برنامه است، یکی از مسائل اصلی کشور آموزش‌وپرورش است اما با آن کمتر اهمیت داده‌شده است. بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد آموزش‌وپرورش از اصلی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی در کشور است و باید بیشتر به آموزش‌وپرورش توجه کرد. اهمیت و اولویت‌بندی شدن مسائل کشور تعامل مجلس و دولت در مسیر درست و صادق بودن با مردم خود می‌تواند باعث پیشرفت شود.

 

ملایری‌ها: شما چهار سال به‌عنوان نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته‌اید و با توجه به شناختی که نسبت به ملایر پیداکرده‌اید ظرفیت‌های گمنام شهرستان که مستلزم توجه بیشتری بوده چیست؟

باید به سراغ توانمندی‌های ملایر برویم ابتدا باید دید که چه داریم، ما استعدادهای فراوانی در صنایع‌دستی، مبل و منبت، کشاورزی، انگور، باغات میوه، آلبالو، گیلاس، گردو، معادن، گردشگری، مراکز دانشگاهی و فرهنگی و استعدادهای جوان ورزشی داریم. باید برای این توانمندی‌ها برنامه‌ریزی کرد در برخی نقاط کارشده که باید بیشتر کار دارد و برخی نقاط نیز بکر مانده و کاری انجام‌نشده که نیازمند همت مضاعف است. شهر زیرزمینی سامن خود یکی از این ظرفیت است و باید پرسید چرا درراه اندازی آن تعلل و کوتاه شده است. برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند در جذب گردشگر کمک کند حتی ما می‌توانیم اگر یک مرکز تخصصی پزشکی در ملایر راه‌اندازی شود جذب گردشگر سلامت داشته باشیم و ملایر دارای استعدادهای ناب ورزشی است که مقام‌های مختلف کشوری و جهانی را کسب می‌کنند، اما به‌شدت با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و با توجه به اینکه ما مجموعه از کارخانه‌ها را در شهرستان داریم که می‌توانند اسپانسر ورزشکاران باشند. منابع معدنی ما خام فروشی می‌شود باید بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان فراهم کنیم. مدیران و منابع انسانی یکی دیگر توانمندی‌های شهرستان است و باید در شرایط برابر از مدیران بومی استفاده کرد و مدیر بومی از غیربومی ارجحیت دارد. این‌ها تنها بخشی از ظرفیت‌های شهرستان است و ظرفیت‌های دیگری همچون انگور از ظرفیت‌های شاخص ملایر است که باید توجه بیشتری به آن شود. یکی دیگر از مسائل توجه به صنایع کوچک است ما نباید با توجه به صنایع سنگین صنایع کوچک را از بین ببریم.

ملایری‌ها: تحلیل شما از رقابت و کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ملایر با توجه به انتقادات مطرح‌شده چیست؟

در این دوره تعدادی افراد دلسوز دورهم جمع شده است و کار بسیار خوبی انجام داده‌اند و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ملایر را تشکیل داده‌اند، اینکه افرادی جمع کرده و نظری داده‌اند بسیار خوب است و ۹۸ درصد کار درست است می‌ماند 2 درصد مابقی که اگر مابین قدرت اختیار و انتخاب مردم در انحصار قرار بگیریم باید مراقب باشیم. این شورا به نفرات خاصی رسیدند موردپذیرش است اما اگر ببیند بقیه کنار روند حتی باوجود تعهدی که داده‌اند آیا باعث پایین آمدن درصد مشارکت نمی‌شود اگر به فضای انتخاباتی ملایر توجه کرده پنج نفر بیشتر از مابقی کاندیداها شانس دارند، در این دوره همه انقلابی هستند. این شورا دغدغه‌ای داشته و انتخاب همین دو نفر است اما بقیه حرکات این مجموعه را تهدید می‌کند. با توجه داشت اگر منی که کنار نمی‌کشم و کسی که اصرار بر انتخاب آن دو فرد موردنظر را دارد، اگر آن دو و یا من به‌عنوان نماینده انتخاب نشویم ممکن است به این مسیر ضربه وارد شود و تقاضای من این است به مردم بگویند ما که ما به این دو نفر رسیدیم و این تعداد را انقلاب می‌دانیم و حضور مردم در انتخابات با مشارکت هدف ما است.

ملایری‌ها: با این تفاسیر تصمیم شما برای عدم کناره‌گیری قطعی است؟

بله

ملایری‌ها: احمدی آریایی‌نژاد امروز با احمد آریایی‌نژاد ای که هشت سال پیش به مجلس رفت چه تفاوت‌هایی دارد؟

باتجربه‌تر، مقداری ملایم‌تر در برخورد با نظرات مخالف اما صادق بر پیگیری به‌حق مطالبات انقلاب و مردم، عدالت شعار و مطالبه اصلی من هست.

ملایری‌ها: نظرتان درباره استفاده از نیروهای بومی در ریاست اداره‌های شهرستان چیست؟

این مسئله دو بخش دارد اول این‌که همان‌گونه که قرآن بیان کرده است بهترین انسان‌ها باتقواترین ما هستند و تفاوتی نمی‌کند اهل چه زبان و چه مکانی باشد، اما بومی بودن یک امتیاز خوب در شرایط برابر است چراکه فرد بومی با منطقه آشناست و حب به وطن دارد در مکان‌های کوچک معمولاً روی خوشی به غیربومی نشان نمی‌دهند. برای انجام یک کار سلامت کاری بسیار مهم است نمی‌شود مواضع دوپهلو گرفت و اصول انقلابی بودن حرف زد، نمی‌شود مردم را به جان یکدیگر انداخت برای انتخاب و خود سلفی گرفت و این‌ها دهن‌کجی به مردم است.

ملایری‌ها: احتمال کناره‌گیری شما به نفع فرد و یا ائتلاف با کاندیدای دیگر در روزهای آینده وجود دارد؟

من در یک دوره به‌عنوان نماینده کارکرده است اگر کسی باشد من آماده هستم و بستگی دارد نظراتمان چقدر به هم نزدیک باشد و برای اعتلای کشور و شهرستان ائتلاف می‌تواند اثرگذار باشد.

ملایری‌ها: نظرتان درباره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معنای چیست؟

من برای مجموعه آرزوی توفیق دارم. آن‌هایی که از دل این مجموعه بیرون آمده‌اند از قبل با آن مجموعه همکاری داشتند و خود را در معرض قضاوت کسانی قرار داده که فقط با آن آشنا باشد. به من بیان کرده و معترض که باید کنار بکشد من نمی‌توانم به خاطر شخصی را که قبول ندارم قیامت بقیه را نیز خراب کنم، استنباط من از دادن تعهد این بود که اگر نماینده غیرانقلابی برای انتخابات حضور یابد باید کنار بکشیم اما اکنون‌که تقریباً فرد غیرانقلابی در بین کاندیداها نداریم، چه نیازی است که کنار برویم، نباید کاری کنیم که مشارکت پایین بیاید و این با اهداف انقلاب منافات دارد اگر من آریایی‌نژاد کنار نکشم جایگاه من خراب می‌شود اما اگر این مجموعه به این روش خود ادامه دهد ممکن است مجموع کل مجموعه متضرر شود من وظیفه داشتم که به خاطر تقویت مجموعه در آن حضور یابم.

 

ملایری‌ها: احمد آریایی‌نژاد چه ویژگی‌هایی داشته که مردم با توجه به آن‌ها می‌تواند به وی رأی دهند؟

 

بنده خصوصیاتی داشته که احساس می‌کنم خوشایند مردم باشد من از معدود نماینده‌هایی هستم که پس از پایان دوران نمایندگی مجلس به شهر خود بازگشته‌ام فرزندمان در مدرسه عادی همیشه شهر تحصیل می‌کند از رانت برای فرزندان استفاده نکرده‌ام، یک دوره نماینده منتخب مردم بوده و همواره سعی داشت علیرغم داشتن گرایش‌های سیاسی، حزبی و جناحی عمل نکنم و به‌حق توجه کنم. آلام و درد مردم را به‌خوبی درک می‌کنم و به دنبال این بوده که اگر به مجلس بروم حتی اگر هم کاری نکردم حداقل نمک روی زخم مردم نباشم، من تفاوت‌ها و تبعیض‌ها را به‌خوبی می‌بینم دنبال شفافیت بوده و اگر به مجلس راه پیدا کنم در راستای این مسائل تلاش می‌کنم.

ملایری‌ها: سخن آخر

دوستان شهید من همواره مدنظر من هستند آن‌ها جانشان را برای ما دادند و اگر اعتماد به من شد سعی می‌کنم همواره شهدا را مدنظر داشته باشم. شهیدان همه هستی خود را برای اسلام دادند و امروز نباید پارویی پا گذاشت و حال که وارد دنیای سیاست شده‌ام برای پیشرفت کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم. سعی کرده به دنبال عدالت باشم و همواره با آن تأکیددارم که نماینده باشم چه نباشم.

گفت‌وگو: محمد گل محمدی

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار