فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

30. بهمن 1398 - 19:13   |   کد مطلب: 27981
محمدرضا ترابی مهم‌ترین نیاز امروز کشور را بهبودی وضعیت اقتصادی دانست و گفت: وضعیت معیشت و رفاه خانواده‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و در چنین شرایط نابسامانی مسلماً آغاز به کار مجلس جدید باید یک کار جهادی و همه‌جانبه باشد.

به گزارش ملایری‌ها؛ یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه برگزار می‌شود و در حوزه انتخابیه ملایر ۲۶ کاندیدا تائید صلاحیت شده که دو نفر از آن‌ها با رأی مردم شهرستان ملایر قدم به بهارستان می‌گذارند.
در راستای رسالت رسانه‌ها و باهدف شناساندن و معرفی کاندیداهای مجلس این پایگاه خبری مصاحبه‌های تفصیلی با کاندیداها داشته که امید است بتوانیم در انتخاب کاندیدای اصلح مردم را یاری کنیم.

محمدرضا ترابی یکی از ۲۶ کاندیداهای حوزه انتخابیه ملایر است که در این گفتگو نظرات این کاندیدا را درباره مسائل مختلف جویا شده‌ایم که می خوانیم.

ملایری‌ها: مهم‌ترین دغدغه امروز کشور چیست که در مجلس آینده باید به آن پرداخته شود؟

مهم‌ترین نیاز امروز کشور را باید بهبودی وضعیت اقتصادی دانست. وضعیت معیشت و رفاه خانواده‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، کارخانه‌ها با مشکل تعدیل نیرو و بعضاً تعطیلی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، صنعت ما روند کاهشی پیداکرده و در بخش کشاورزی نیز اوضاع بهتر از دیگر بخش‌ها نیست.

صادرات نفت کاهش پیداکرده و قیمت دلار و بی‌ثباتی آن ضررهای وحشتناکی به کمر اقتصاد ما وارد کرده است و در چنین شرایط نابسامانی مسلماً آغاز به کار مجلس جدید باید یک کار جهادی و همه‌جانبه باشد به دعوت از صاحب‌نظران بخش اقتصادی و با تکیه‌بر نقاط قوت اقتصادی و جلوگیری از ادامه اشتباهات گذشته باید در رأس امور مجلس یازدهم قرار بگیرد.

 

ملایری‌ها: چه راه‌کاری برای خروج کشور از تحریم ها وجود دارد؟

هیچ‌ کس نمی‌تواند منکر اثر تحریم‌ها بر شرایط فعلی جامعه شود، مهم‌ترین وظیفه مجلس آینده کمک به حل عقلانی تنش‌هاست. همه ما می دانیم که دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دارد و زخم این دولت از ملت ما را درمان نیست اما امروزه دیگر آمریکا ابرقدرت جهانی نیست و نمی‌تواند به‌تنهایی تصمیم بگیرد، ما باید به دنبال گسترده کردن ارتباطات خود با جهان باشیم، دنیا فقط آمریکا نیست و با بهبود روابط خارجی خود می‌توانیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم، توجه و تکیه‌بر توان داخلی نیز می‌تواند در این بخش بسیار اثرگذار باشد.

ملایری‌ها: مقام معظم رهبری مجلس را ریل‌گذار دولت می‌داند و با توجه به اینکه این دوره از مجلس با دو دولت مختلف باید فعالیت داشته باشد چگونه می‌تواند این دو را با یکدیگر همراه کند؟

در دوساله اتمام دوره دولت دوازدهم مجلس باید تأکید و بررسی‌های خود را معطوف به بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و بازخواست از وزرا و مدیران ارشد دولتی و پیدا کردن راهکار به جهت برون‌رفت از شرایط منجلابی فعلی قرار دهد و با توجه به توضیحات و پیگیری‌ها و استفاده از نظرات صاحب‌نظران نسبت به دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت جدید اقدام نماید، اگر مجلس بتواند به وزرای شایسته رأی اعتماد دهد ریل محکمی را برای حرکت روبه‌جلوی دولت بعدی پی‌ریزی کرده است.

ملایری‌ها: مهم‌ترین برنامه شما در صورت نماینده شدن چیست؟

هر نماینده مجلس در دو جبهه باید مشغول به کار شود، اولی مربوط به امور کشوری است که پیشرفت و حرکت را در سطح کشور بهبود می‌بخشد و طرح‌هایی که توسط نمایندگان به تصویب می‌رسد درواقع خونی است که به رگ‌های کشور تزریق می‌شود، اما دومین کار یک نماینده رسیدگی و پیگیری مطالبات شهری و روستایی حوزه انتخابیه‌ای است که از آن برگزیده‌ شده است.

این‌جانب با مشورت و رایزنی و بررسی‌های طولانی اهداف خود را که کاملاً عملی است طراحی کرده‌ام و امید دارم در پایان دوره چهارساله علاوه بر موارد گفته‌ شده بسیاری از مشکلات دیگر مردم شهرم را هم به امید خدا رفع کنم.

من اهداف خود را درزمینه های مختلف توسعه کشاورزی، گردشگری و توریست، بهداشت و درمان، شهری، آموزش و دانشگاه‌ها، ورزش، معادن و وقف مشخص کرده‌ام که آن‌ها را در بروشورهای تبلیغاتی به چاپ رسانده‌ام.

ملایری‌ها: مهم‌ترین برنامه و راهکار شما برای بهبود وضعیت معیشت و اشتغال در شهرستان چیست؟

شهرستان ملایر ازنظر کشاورزی و فرآورده‌های آن، گردشگری و صنایع‌دستی مثل مبل و منبت پتانسیل بالایی به جهت اشتغال دارد. تأسیس کارخانه‌های تولید فرآورده‌های انگور به‌عنوان محصول برتر شهر نیز می‌تواند به اشتغال جوانان شهر کمک کند. ساخت یک .نمایشگاه دائمی نیز می‌تواند در درازمدت به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند

ملایری‌ها: ملایر دو محصول ملایر انگور و مبلمان منبت جهانی شد مهم‌ترین راهکار شما برای ارتقا این دو محصول چیست؟

جهانی‌شدن این دو محصول بسیار موجب مباهات است اما متأسفانه بزرگی این شعار باعث شده عزیزان نسبت به زیرساخت‌های لازم آن بی‌توجهی نشان دهند.

در زمینه مبل و منبت ساخت یک آگهی تبلیغاتی دودقیقه‌ای برای تلویزیون موجبات تشویق مردم برای حضور و خرید دست سازه‌های باکیفیت ملایر و شهرستان‌های اطراف را فراهم نمی‌کند، باید درزمینه تبلیغات و جذب گردشگر کارهای اساسی و مهمی انجام داد؛ انگور هم شرایط مشابهی دارد یک تبلیغ و اطلاع‌رسانی و برگزاری جشنواره برای آن ترتیب داده نشده است.

ملایری‌ها: چه برنامه‌ای برای توجه به قشر جوانان در صورت نماینده شدن دارید؟

جوانان عنصر محرک و پویای هر جامعه‌ای هستند و حضور این افراد در عرصه‌های مختلف باعث ایجاد شور و نشاط می‌شود، استفاده از نیروی جوانی و قدرت تفکر آنان در ترکیب با افراد سابقه‌دار می‌تواند برای ملایر تغییرات بسیاری را ایجاد کند. در دوره نمایندگی این‌جانب با توکل به خدا سعی بر این می‌شود که جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای متخصص در انجام کارها، ایجاد مراکز تفریحی و سرگرمی، تسهیل شرایط ازدواج، اشتغال، پرورش استعدادهای ورزشی، ارتقاء سطح کیفی آموزشگاهی و دانشگاهی در سرلوحه کارها قرار بگیرد تا دیگر جوانان شهرم مثل من مجبور به ترک دیار مادری و درد دوری و زندگی در شرایط سخت نباشند.

ملایری‌ها: محمدرضا ترابی چه ویژگی‌هایی داشته که مردم با توجه به آن‌ها می‌تواند به وی رأی دهند؟

مهم‌ترین ویژگی شخصیتی من توکل کامل بر خداوند است و از گروه بازی و باندبازی و توصیه به‌شدت بیزار هستم؛ حتی در این چند روز و در مقابل درخواست‌های فردی به تأکید بیان کرده‌ام که من برای ایجاد رفاه شهری و اجتماعی مردم شهرستان ملایر به میدان آمده‌ام. اگر ما رفاه عمومی و ثبات اقتصادی ایجاد کنیم دیگر کسی به توصیه و سفارش نیاز نخواهد داشت.

تجربه کاری در سازمان صداوسیما این‌جانب را با بسیاری از ارگانها و ادارات دولتی و وظایف و محدودیت‌های کاری آن‌ها آشنا کرده، این ویژگی باعث می‌شود در پیگیری از مطالبات مردمی بتوان سریع‌تر و از راه درست آن اقدام کرد که در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

ملایری‌ها: سخن آخر

ابتدا من از همه مردم ملایر درخواست دارم که پرشور پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و هر رأی مردم به‌مثابه تیری است که به قلب دشمن زده می‌شود، انتخاب فردی اصلح می تواند سبب پیشرفت کشور شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار