نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. بهمن 1398 - 9:55   |   کد مطلب: 27960
عضو شورای اسلامی شهر ازندریان از بررسی مشکلات مربوط به اداره آب و فاضلاب شهر ازندریان و ارائه پیشنهاد اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر خبر داد.

احسان غفاری در گفت‌وگو وبا خبرنگار ملایری‌ها  با پیشنهاد اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری در ازندریان خبر داد و گفت:  ازندریان با جمعیتی بالغ بر حدودا 18 هزار نفر به عنوان دومین شهر پر جمعیت شهرستان ملایر و یازدهمین شهر پر جمعیت استان همدان بعد از مراکز شهرستان ها به شمار می رود.

وی افزود: در خصوص اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری ازندریان هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است،  و با  توجه به تراکم جمعیتی بالای این شهر که دومین شهر شهرستان ملایر محسوب می شود و همچنین با داشتن حدودا 4 هزار انشعاب کنتور اجرای طرح جمع آوری فاضلاب ازندریان را بسیار مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر ازندریان بیان کرد:  طرح جمع آوری فاضلاب شهری  ازندریان بایستی سال ها قبل اجرا می شد این در حالی است که طرح فاضلاب شهری، شهرهای مریانج، گل تپه، جورقان و لالجین در همدان اجرا شده و طرح جمع آوری فاضلاب شهری سامن  نیز 7 سال پیش مورد مطالعه قرار گرفته و در صورت تخصیص اعتبار اجرا می شود.

وی با بیان اینکه  برای اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری ازندریان بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، احداث تسویه خانه با توجه به اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری ازندریان و آب های سطحی ضروری خاست.

غفاری با اشاره به اینکه شهر ازندریان با رشد دو برابری میانگین کشوری طبق آمار سرشماری سال 1395 و به تبع آن افزایش وسعت شهر، اجرای طرح فاضلاب شهری ازندریان را یکی از مهمترین پروژهای شهر قلمداد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح  اعتباری بالغ بر حدودا بیش از 10 میلیارد تومان نیاز است و هر چقدر این طرح به سال های آینده موکول شود به موازات آن نیز هزینه ها  افزایش پیدا خواهد کرد.

غفاری با اشاره به طرح جمع آوری فاضلاب شهری که در اقصی نقاط کشور اجرا و در بیشتر شهرهای همسطح شهر ازندریان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: ما اقدامات لازم را از طریق کمیته برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر و اداره آبفای شهرستان و استان پیگیری خواهیم کرد، افزود: این طرح نیاز به تصویب کمیته برنامه ریزی فرمانداری ملایر و کمیته برنامه ریزی استانداری همدان می باشد.

وی گفت: پس از تصویب در شهرستان و استان همدان این طرح نیازمند تلاش و حمایت همه جانبه نمایندگان پرتلاش و توانمند ملایر در خانه ملت در بازه زمانی کوتاه تا انتخابات مجلس یازهم را می طلبد تا با وزارت نیرو جهت اجرای طرح جمع آوری فاضلاب ازندریان رایزنی و اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار