نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. بهمن 1398 - 8:44   |   کد مطلب: 27955
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر در آیین غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر ملایر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از سوی استاندار همدان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای امور عمرانی این امامزاده تخصیص یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ پژمان جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به مناسبت دهه فجر به همت واحد فرهنگی اوقاف جلسه هماهنگی و هم اندیشی برگزاری محفل انس با قرآن کشوری با دعوت از  استاد سیدجواد حسینی، قاری بین المللی در محل اداره اوقاف برگزار شد.

وی اظهار کرد: اوقاف ملایر در راستای اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش مرحوم سیف الدوله، با هماهنگی مؤسسه آل یاسین کمک هزینه دارو و درمان بیش از ۸۰ بیمار خاص را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان از محل عواید موقوفه سیف الدوله پرداخت کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بهمن ماه ۴۵ مسافر پاکستانی در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر اسکان یافت و نسبت به تهیه و توزیع غذای گرم و اطعام دهی آنها اقدام شد.

جعفری به برگزاری کارگاه آموزشی مبلغان بومی، هیئت امنا و خادمان اماکن مذهبی شهرستان ملایر با حضور معاون فرهنگی استان، امام جمعه، دادستان، فرمانده سپاه و رؤسای ادارات در محل مقبره مرحوم سیف الدوله اشاره کرد و گفت: پرداختن به امور فرهنگی یکی از اولویت های این اداره است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: دلجویی از سالمندان، معلولان و حرفه آموزان و اعطای بسته های ارزاق به آنها در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته طی ماه جاری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۳ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و بیشترین موقوفات ملایر مربوط به شادروان سیف‌الدوله در بخش درمانی، فرهنگی، علمی و روضه‌ خوانی است، تصریح کرد: ملایر با دارابودن ۱۹۵ موقوفه، در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، موقوفات سیف‌الدوله و شیخ ‌الملوک فخرالحاجیه سهرابی از مهمترین موقوفات درآمد زا در ملایر به شمار می روند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار