نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. بهمن 1398 - 18:03   |   کد مطلب: 27940
به مناسبت ایام الله دهه فجر در مراسمی با حضور استاندار همدان کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور در ملایر به زمین زده شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شهرک گلخانه ای گنبد ملایر با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه گفت: پروژه شهرک گلخانه‌ای در 68 هکتار از اراضی ملی گنبد ملایر اجرایی می‌شود.
منصور رضوانی جلال اعتبار برآورد شده برای احداث زیرساخت های این پروژه را 140 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در شهرک گلخانه‌ای برداشت سالیانه 15 هزار تن محصول  پیش بینی شده که برای 410 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.
وی به پیشرفت استان همدان در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال 1357 کل محصولات تولیدی استان یک میلیون تن بود که امروز این میزان 5 برابر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان محصول تولیدی در استان را نزدیک به 5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: روزگاری کشور در بسیاری از محصولات وارد کننده بود از جمله پنیر که از دانمارک،  بلغارستان و هلند واردات داشتیم اما امروز ما صادر کننده محصولات لبنی هستیم.
وی گفت: علی رغم محدودیت‌های منابع بخصوص در بخش آب در این سال‌ها توجه ویژه ای به مکانیزه کردن تولیدات کشاورزی بخصوص در بخش گلخانه ای شده است.
رضوانی جلال به تخصیص 700 میلیارد تومان برای مکانیزه کردن تولید محصولات کشاورزی و آبیاری در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی در این بحث توجه به گلخانه ها است که مصرف آب را یک دهم کاهش داده و تولید را 10 برابر می کند.
وی به برنامه ریزی توسعه گلخانه ها در سند راهبردی سه ساله استان اشاره کرد و گفت: پیش از سند راهبردی همدان دارای 107 هکتار گلخانه بود که با توجه به این سند حداقل 210 هکتار دیگر به این میزان اضافه می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  به شناسایی 544 هکتار اراضی مستعد تاسیس مجتمع گلخانه ای در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان 360 هکتار قابلیت واگذاری داشته که امروز 68 هکتار آن کلنگ زنی می‌شود.
وی گفت: در این دهه فجر 66 طرح در استان در بخش کشاورزی کلنگ زنی و افتتاح می شود که برای 411 نفر اشتغالزایی می کند.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار