نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. بهمن 1398 - 19:10   |   کد مطلب: 27922
قدرت الله ولدی گفت: در ایام دهه فجر 61 پروژه عمرانی در سطح شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی 17 پروژه آغاز می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ فرماندار ملایر بعداز ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر در شهرستان ملایر بیان کرد:  برنامه ریزی های انجام شده در شهرستان  بر اساس اسناد بالادستی و سند راهبردی ارائه شده توسط استانداری است.

وی با اشاره مهمترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در شهرستان بیان کرد: 61 پروژه در این ایام و با اعتباری بالغ بر 241 میلیارد و 397 میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود.
ولدی افزود: عملیات اجرایی 17 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 148 میلیارد و 430 میلیون تومان آغاز می‌شود که در مجموع  بیش از 389 میلیارد تومان پروژه در ایام دهه فجر بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی گفت: پروژه های دیگری نیز برای افتتاح و کلنگ‌زنی در ایام دهه فجر از جمله ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر و گاوداری 6 هزار راسی در نظر گرفته شده بود که با تصمیم گیری استانداری قرار شد این برنامه‌ها با حضور یکی از مقام‌های عالی کشور برگزار شود.
فرماندار ملایر با بیان اینکه در سند راهبردی استان اشتغال 3 هزار و 230 نفر برای شهرستان ملایر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با همکاری مسئولین شهرستان تا پایان دی ماه برای این هدف 106 درصد تخصیص یافت و با افتتاح پروژه‌های ایام دهه فجر این آمار به 170 درصد می‌رسد.
وی جهانی شدن منبت ملایر را ثمره تلاش شبانه روزی 8 ماهه همه مسئولین، هنرمندان و مردم ملایر دانست و گفت: ملایر تنها شهری در خاورمیانه است که با ثبت انگور و منبت دارای دو ثبت جهانی است.
ولدی افزود: باید این دو ثبت جهانی سبب اشتغال پایدار و معیشت بهتر مردم ملایر شود و باید زیرساخت ها برای تحقق این دو امر تلاش شود.
وی به کلنگ زنی پروژه 6 هزار راسی گاوداری شرکت شستا در ملایر اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این طرح ملایر به عنوان قطب دامپروری مطرح می‌شود.
فرماندار ملایر افزود: برای اجرای این طرح 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده که باعث اشتغالزایی 300 نفر می‌شود.
وی گفت: برای اجرای این طرح 80 هکتار زمین در جنب روستای کوسج خلیل توسط منابع طبیعی واگذار شده و پیش از پایان سال جدید کلنگ زنی می‌شود.
ولدی تبدیل ملایر از معبر گردشگری به مقصد گردشگری را  اهداف اصلی پس از ثبت جهانی منبت ملایر عنوان کرد و گفت: باید به سمت حرکت کرد که گردشگران در ملایر اقامت کنند.
وی افزود: ساخت اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های چند ستاره از مهمترین اهداف در راستای اجرای تبدیل ملایر به مقصد گردشگری است.
*افزایش 40 درصدی جذب اعتبارات در شهرستان
فرماندار به افزایش 40 درصدی جذب اعتبارات در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری ملایر 14 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی افزود: با هدف کمک به زیرساخت اماکن مذهبی و عمومی شهرستان نیز 2 میلیارد تومان با کمک استاندار به مصلی شهر ملایر تخصیص داده شده است.
ولدی کمک 400 میلیون تومانی برای صوت مرکزی شهر را یکی دیگر از اقدامات در راستای ارتقا زیرساخت‌های اماکن مذهبی و عمومی عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضعیت برق‌رسانی شهرملایر نیز 12 میلیارد تومان اعتبار تخصص داده‌شده و 17 فیدر در سطح شهر تعویض شد.
*اختصاص 199 شعبه اخذ رای برای شهرستان ملایر
وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات بیان کرد: قانونمداری،  بی طرفی و رعات مر قانون شعار محوری دولت در انتخابات است.
فرماندار ملایر به اختصاص 199 شعبه اخذ رای در شهرستان اشاره کرد و گفت: نسبت به دوره گذشته 9 شعبه اخذ رای به شهرستان اضافه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار