فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

27. دى 1398 - 18:54   |   کد مطلب: 27865
امام جمعه ملایر گفت: نگهبان و هیئت اجرایی و نظارت وظیفه بررسی صلاحیت ها را دارند و در این بررسی ها صلاحیت یا احراز می شود یا نمی شود و نباید گفت حقمان ضایع شد و شورای نگهبان را تخریب کرد و نظام اسلامی را متهم کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به روایاتی از حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این بانوی گرامی علاوه بر اینکه خود همواره حامی ولایت و امیرالمومنین(ع) بود بارها نیز در روایات مختلف این مسئله را تذکر داده و به آن تاکید داشتند.

وی به الگو گیری از حضرت زهرا تاکید و بیان کرد: الگو گیری از حضرت زهرا شامل سه بخش شناخت، حق پافشاری در مسیر حق و هزینه دادن در این مسیر است.

حجت الاسلام برقراری به لزوم توجه به ولایت فقیه و فرامین رهبری بیان کرد: ملت ایران اگر افق آینده اش را از فرامین رهبری به دست آورد هیچ ابر قدرتی توان از بین بردن انقلاب اسلامی ایران را نخواهند داشت و اگر محوریت ولایت را حفظ کنیم حق طلبان دنیا حتما از سخنان ایشان الگو می گیرند.

وی به اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت مقام معظم رهبری بیان کرد: فرامین رهبری سخنانی است که آیات وحیانی نظام اسلامی و فصل الخطاب جامعه ما است و رهبری در این سخنرانی آثار و برکات اتفاقات دو هفته را تبیین کرده و وظایف ما را بیان می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رهبری روز تشییع حاج قاسم سلیمانی را یوم الله عنوان کرد و این نشان از اهمیت این روز و حضور پرشور مردم است و ایشان اصابت موشک به پایگاه عین الاسد را نیز یوم الله دانست.

امام جمعه ملایر به حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران به صراحت و صداقت عنوان کرد که اشتباه انسانی بود و یک جوان که در رادارش موشک کروز دیده شده و احتیاط کرده که موشک را بزند و هیچ دروغی از جانب سپاه گفته نشد.

وی افزود: صداقت سربازان نظام مثال زدنی است اما دشمنان از این مسئله سوء استفاده کردند و در دانشگاه امیرکبیر عکس حاج قاسم را پاره و شعارهای هنجارشکنانه سر دادند و سفیر انگلیس و برخی سلبریتی ها خود نیز در این تجمعات حضور داشت.

حجت الاسلام برقراری گفت: مردم ایران باید مراقب باشند و توطئه ها را خنثی کنند و چگونه می شود برخی سفیر انگلیس را فراری دادند و از کشور خارج کردند و این هنر نیست و خیانتی بالاتر از این نبوده که در قالب سفیر در یک کشور جنایات مختلفی انجام شود.

وی گفت: مسئولین هر چه سریعتر موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی و ابهامات را مشخص کنند و به سوالات و ابهامات مختلف از جمله اینکه چگونه می شود در کشورهای منطقه پروازهای هواپیما ممنوع می شود اما در ایران ممنوع نشده و باید این ابهامات برای مردم مشخص شود.

حجت السلام برقراری با اشاره به موضوع رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان و هیئت اجرایی و نظارت وظیفه بررسی صلاحیت ها را دارند و در این بررسی ها صلاحیت یا احراز می شود یا نمی شود و نباید گفت حقمان ضایع شد و شورای نگهبان را تخریب کرد و نظام اسلامی را متهم کرد.

وی افزود: تا زمان برگزاری انتخابات از این بحث ها زیاد می شود  و ما نیز باید درست انتخاب کنیم و مجلسی سلیمانی انتخاب کرد که در پرتو مجلس قوی منطقه را از حضور آمریکا پاکسازی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار