نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1398 - 8:32   |   کد مطلب: 27852
بعد از ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، جمهوری اسلامی ایران با شلیک موشک هایی به بزرگترین و مجهزترین پایگاه آمریکا در خاک عراق، ضمن به وحشت انداختن سران کاخ سفید و شکست هیمنه آمریکا، قدرت موشکی خود را به رخ کشور های غربی و عبری و عربی کشید، به طوری که قدرتمندترین سامانه های رهگیری آمریکا هم نتوانستند موشک‌های ایرانی را شناسایی کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از عصر همدان؛ چند سالی است که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به جوانان نخبه، توانمند و انقلابی این مرز و بوم در حوزه نظامی و موشکی دستاوردهای چشمگیری داشته و در این زمینه به خودکفایی رسیده است؛ با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت نظامی و موشکی ایران به حدی رسیده که حتی دشمنان این مرز و بوم نیز به این قدرت اعتراف می‌کنند و شاید یکی از عوامل بازدارندگی، در مقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران این مهم است.

اما در اقدام خصمانه، احمقانه و کوردلانه اخیر آمریکا که منجر به شهادت فرمانده بزرگ جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و جمعی از یاران وفادار و همرزمان عراقی این شهید بزرگوار شد، پس از فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر «انتقام سخت»، سربازان و جان برکفان حفظ امنیت و آرامش با موشک‌باران پایگاه استراتژیک و مهم آمریکایی‌ها در عراق با موشک‌های ایرانی، بار دیگر قدرت و توانمندی نظامی و موشکی ایران را به رخ جهانیان به ویژه آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آنها کشید.

پس از این اقدام به موقع و سریع حافظان امنیت ایران اسلامی در انتقام خون شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرماندهان و همرزمان آنها در جبهه مقاومت که به گفته رهبر معظم انقلاب یک سیلی بر صورت آمریکا بود، آمریکایی‌ها پی بردند که هرگونه اقدامی علیه ایران اسلامی با پاسخی کوبنده، دندان‌شکن و پشیمان‌کننده مواجه خواهد بود.

سردار سالار آبنوش معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به قدرت و توانمندی‌های نظامی و موشکی ایران، اظهار کرد: امروز به برکت وجود دانشمندان ایرانی و انقلابی هر تجهیز دفاعی که دشمن دارد، ما مقابل مثل آن را طراحی کرده و می سازیم و جای هیچ نگرانی برای ملت ایران و منطقه در این زمینه نیست.

وی با بیان اینکه ترامپ بعد از اقدام خصمانه و جنایت ترور سردار شهید سلیمانی مدعی شد که به دنبال صلح، هماهنگی و دوستی است، گفت: این واژه‌ نشان دهنده استیصال دولت آمریکاست، وگرنه مگر می شود با گرگ و کفتار صلح کرد و کنار آمد و همین ادعا نشان از قدرت و بازدارندگی ماست.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امام خمینی(ره) برای ایجاد جمهوری اسلامی انقلاب کرد؛ امام (ره) کل جهان بشریت را می دید و برای ایجاد یک تمدن اسلامی انقلاب کرد.

قدرت دفاعی و بازدارندگی از الزامات تمدن اسلامی است

وی با بیان اینکه این تمدن اسلامی دارای الزاماتی است، افزود: از جمله الزامات تمدن، قدرت دفاعی و بازدارندگی و ایجاد امنیت، داشتن علم بیرونی و درونی، قدرت سیاسی و اقتصادی است.

سردار آبنوش با تأکید بر اینکه کشورهایی که قدرت سیاسی آنها از درون است، کشورهای ضد استکباری هستند، تصریح کرد: کشورهایی که امید و قدرتشان از بیرون و از استکبار تأمین می شود، یا سکوت کرده و یا منتظر دستور دشمن هستند.

وی ادامه داد: کشور ایران با درایت رهبر معظم انقلاب تأثیر چهار مولفه قدرت دفاعی و بازدارندگی و ایجاد امنیت، علم بیرونی و درونی، قدرت سیاسی و اقتصادی را باهم پیش می‌برد تا بتواند تمدن الهی را گسترانده و گامی برای ظهور حق باشد.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب ما را در چهار زمینه دفاعی، علمی، سیاسی و اقتصادی به رشد رساندند اما چون دنیا با موجودات خیره سری چون سران فتنه مدیریت می‌شود، بنابراین رهبری توان کشور را در راستای مؤلفه نظامی و دفاعی بیشتر پیش بردند.

علی رغم تحریم و تحمیل ها در حوزه دفاعی موفق بودیم

وی یادآور شد: علی رغم اینکه ما در زمان‌های مختلف در فشارهای تحریم و تحمیل جنگ بودیم، اما به  خوبی در بالابردن توان و قدرت فاعی و نظامی پیشرفت داشتیم.

سردار آبنوش با اشاره به اقدام خبیثانه، خصمانه و جنایتکارانه دشمن در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: همه صاحب نظران و کارشناسان این اقدام را از روی استیصال دولت آمریکا تفسیر می کنند و این یک واقعیت است.

وی در ادامه گفت: دشمنی چون آمریکا که در طول تاریخ کسی او را نزده، بعد از انجام چنین اقدام خصمانه و جنایتکارانه‌ای مدعی شد که به دنبال صلح، هماهنگی و دوستی است، این واژه نشان دهنده استیصال دولت آمریکا است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مگر می شود که با گرگ و کفتار صلح کرد و کنار آمد، و همین ادعای آمریکا نشان از قدرت و بازدارندگی ماست.

در حرف و عمل نشان دادیم که دنبال جنگ نیستیم

وی با بیان اینکه ما بارها گفته و در عمل نشان دادیم که هرگز دنبال جنگ، جهانی گشایی و طمع به کشورهای دیگر نبودیم، افزود: این برخواسته از تعالیم دینی و مکتب اسلامی ماست چرا که در تاریخ، شیعه ای را پبدا نمی‌کنید که دنبال جنگ و خونریزی باشد و حتی در شب عاشورا هم پیشوایان و امامان ما از این حرکات جلوگیری می کردند لذا ما هیچ وقت جنگ طلب نبوده ایم.

سردار آبنوش با تأکید بر اینکه امروز قدرت دفاعی و نظامی ایران به حدی رسیده که دشمن آن را فهمیده است، تصریح کرد: در مبادلات نظامی و امنیتی سیاسی، گفتار شخصی مانند رئیس جمهوری امریکا مشخص است که کاملا دست و پاهاش را گرفتند و گفتند اگر این الفاظ را به زبان نیاوری در مرز نابودی هستیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ قدرت نظامی و دفاعی هر روز در حال پیشرفت و توسعه هستیم، ادامه داد: این پیشرفت ما در حوزه دفاعی و نظامی به دلیل رشد علمی و وجود دانشمندان بومی-ایرانی و انقلابی است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امروز زمان بزن در رو تمام شده است، خاطرنشان کرد: همه دنیا این موضوع را متوجه شدند و اقدامات‌ ما مبتنی بر دو اصل شجاعت و جسارت و تدبیر و تعقل است؛ مردم ما خواهند دید که در مقابل دشمن هیچ وقت کوتاه نخواهیم آمد.

یک موشک میان برد ایران، آمریکا را به وحشت انداخت

یک کارشناس و مدرس هوافضا نیز با اشاره به قدرت موشکی ایران در خاورمیانه، اظهار کرد: یک موشک میان برد ایران، آمریکا را به وحشت انداخت که به جای مقابله به دنبال مذاکره است.

مصطفی سلیمانی به پیشرفت ایران در شاخه های گوناگون رشته هوافضا اشاره کرد و گفت: در دولت قبل تمرکز روی ساخت ماهواره و صنایع فضایی بود که در این حوزه نیز جزو ۸ کشور برتر دنیا قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: رویکرد دولت جدید و می توان گفت یک دهه اخیر بعد از شهادت تهرانی مقدم پیشرفت و تمرکز روی ساخت موشک و پهباد بوده و ایران پیشرفت خوبی در این زمینه داشته است.

این کارشناس هوافضا با تاکید بر توانمندی ایران در قدرت موشکی، افزود: در منطقه غرب آسیا، قطعا ایران حرف اول را می زند و نمونه آن پهبادی بود که در سال ۸۱ به اسرائیل فرستادیم و بعد از ۴۵ دقیقه پرواز در منطقه، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه ایران طالب جنگ در دنیا نیست اما از مواضع خود به شدت دفاع می کند، تصریح کرد: آسمان ایران متعلق به ایران است و هر شی به راحتی نمی تواند به آن نزدیک شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ایران طی دو سال اخیر چندین بار قدرت موشکی خود را به رخ جهانیان کشیده است، ادامه داد: عدم رهگیری موشک ها توسط قدرتمندترین سامانه موشکی دنیا نشان از پیشرفت فوق العاده قدرت موشکی ایران دارد چرا که در فاصله شلیک موشک ها به پایگاه الاسد دو پایگاه نظامی آمریکایی قرار داشت و نتوانستند موشک های میان برد ایران را شناسایی کنند.

هر ۶ ماه یک بار در ایران پهپاد جدیدی رونمایی می شود

وی با بیان اینکه ایران در مرزهایی از فناوری است که در دنیا حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: از لحاظ بحث هوایی و فضایی با وجود تمام تحریم هایی که وجود داشت، توانستیم پهپادهای زیادی را رونمایی کرده و علاوه بر آن در پدافند هوایی نیز پیشرفت زیادی داشته ایم؛ هر ۶ ماه یک بار در ایران پهپاد جدیدی رونمایی می شود.

محمود قاسمی کارشناس مسائل سیاسی و نظامی نیز با بیان اینکه بر اساس اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قدرت مطلق قدرت توحید است، گفت: ما ابزار و ادوات نظامی را محور قدرت و دلیل قدرت نمی‌دانیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، اظهار کرد: آنچه سردار سلیمانی را سردار دل‌ها کرد و محبتش را در قلب تمام آزادی خواهان انداخت همان قدرت توحید و ایمان و نه وجه نظامی این سردار بزرگ بود.

این کارشناس مسائل سیاسی و نظامی افزود: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصداق آیه ۹۶ سوره مریم است که فرمود کسی که عمل صالح دارد خداوند محبت او را در دل مردم می افکند.

ابزار و ادوات نظامی لازمه تحکم یک اندیشه و ایدئولوژی است

وی با تأکید بر اینکه ابزار و ادوات نظامی لازمه تحکم یک اندیشه و ایدئولوژی است، بیان کرد: پیشرفت اسلام نیز در طول تاریخ متکی به ابزار و ادوات جنگی بوده و امیر المومنین (ع) با شمشیر می جنگید و پیامبر (ص) نیز با زره، کلاه خود و شمشیر مبارزه می کرد، پس ابزار بخشی از نیازمندی هاست.

قاسمی ادامه داد: اندیشکده‌ها و موسسات نظر سنجی دشمن همچون موسسه گالوپ اقرار می‌کنند، ایران سیزدهمین قدرت نظامی جهان، قدرت اول موشکی منطقه در خاورمیانه و هشتمین قدرت موشکی جهان است.

قدرت موشکی ایران کاملا بومی است

وی با بیان اینکه قدرت موشکی ایران کاملا بومی و صفر تا صد آن با توجه به نیازهای مختلف در زمین، دریا و هوا، طراحی شده است، تصریح کرد: موشک‌ها در سه سطح کوتاه برد، میان برد و دور برد بالستیک و کاملاً نقطه‌زن طراحی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و نظامی یادآور شد: ایران موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر و ضریب خطای سه متر دارد که این نوع فن‌آوری در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ایران همچون چشمه‌ای است که آب از آن می جوشد، خاطرنشان کرد: موشک‌های ما با توجه به اینکه تمام طراحی و ساخت آن در داخل انجام می شود هیچ وقت به انتها نمی رسد و روزی صدها هزار موشک ساخته می‌شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه از نظر نظامی به این درجه از قدرت رسیده‌ایم که در زمین، دریا و هوا می توانیم از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون کسی جرات نکرده به منافع آمریکا در دنیا به صورت رسمی موشک شلیک کند و این اقدام ایران اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم است.

دشمن بخواهد تعرضی کند جواب دندان شکنی دریافت می کند

وی با بیان اینکه ده‌ها نوع موشک، زیر دریایی، ناوها، تانک ها، توپ ها و سلاح های دور برد در اختیار ایران است، اظهار کرد: اگر دشمن بخواهد تعرضی کند جواب دندان شکنی دریافت می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و نظامی افزود: ما مدعی نیستیم اگر بزنیم دشمن کاری نمی کند، چرا که دشمن هم ابزارهایی دارد اما ضربه های نخبگان ایران مهلک و کمر شکننده است.

وی با بیان اینکه آمریکا توانمندی دفاعی ایران را درک می کند، تصریح کرد: به همین دلیل در مقابل حملات ایران موضع عقب نشینی برمی‌گیزند.

قاسمی ادامه داد: توان نظامی ایران به حدی است که می تواند تمام پایگاه‌های ۳۶ گانه آمریکا را در منطقه به آتش بکشد.

آنچه از اظهارات فرماندهان، نظامیان و کارشناسان سیاسی و نظامی و اقدامات و دستاوردها در حوزه نظامی و موشکی می‌توان دریافت این است که جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان یکی از برترین قدرت‌های نظامی در جهان مطرح است و دشمنان نیز به خوبی این مهم را درک کرده‌اند و هیچ گاه برای فکر رویارویی نظامی با ایران نبوده و نخواهند بود.

با وجود تهدیدهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون وجود داشته و ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا تنها از ترس قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یقه در گریبان فروبرده‌ و کمتر سخن از گزینه نظامی می‌زنند، اما این مهم قابل تأمل و لازم است که در عرصه نظامی و موشکی روز به روز توانمندتر شده و ابزار و ادوات نظامی پیشرفته در اختیار داشته باشیم که این امر نیاز به پیش‌بینی و اختصاص بودجه نظامی و افزایش سالیانه آن دارد که باید مورد توجه دولت‌ قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار