نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1398 - 9:03   |   کد مطلب: 27840
سرپرست گمرک ملایر گفت: بیش از ۱۴ هزار تُن انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی در ۹ ماهه امسال از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ ناصر ترکاشوند  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۸ نوع کالا به وزن خالص بیش از ۲۶ هزار تن به ۲۸ کشور جهان صادر شد که از این میزان بیش از ۱۴ هزار تن آن مربوط به انواع کشمش بود.

وی ارزش دلاری کشمش صادراتی از گمرک ملایر را حدود ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار عنوان و بیان کرد: صادرات کشمش از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک ملایر به رشد ۱۸۲ درصدی صادرات کشمش از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی انواع کشمش صادراتی در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان است.

ترکاشوند ادامه داد: امسال تراز صادراتی انواع کشمش ملایر از نظر وزنی، دلاری و ریالی مثبت بود که تا پایان سال این روند افزایش دارد.

وی با بیان اینکه انواع کشمش همچنان در صدر کالاهای صادراتی این شهرستان است و رقم بالایی از صادرات استان را نیز به خود اختصاص داده گفت: کشمش ملایر امسال به ۲۸ کشور جهان صادر شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار