فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

18. دى 1398 - 8:42   |   کد مطلب: 27839
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: در ارزیابی‌های به‌عمل آمده، انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به عنوان انجمن برتر استان شناخته شد و از سوی استاندار همدان مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدمهدی آخشیک  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌های عمومی از افراد حقیقی و حقوقی در سطح هر استان، شهرستان و بخش تشکیل شده که ریاست آن در شهرستان بر عهده فرماندار ویژه ملایر و در بخش‌ها بر عهده بخشداران است.

وی با بیان اینکه دبیری این انجمن بر عهده اداره کتابخانه‌های عمومی است، این اعضا را بازوی توانمندی برای این نهاد دانست و افزود: با کمک و همکاری اعضای انجمن تصمیم‌های خوبی در جلسه‌های انجمن برای پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی و گسترش فرهنگ مطالعه مفید اتخاذ می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر ادامه داد: علاوه بر انجمن کتابخانه‌های عمومی ملایر، انجمن‌ شهرهای جوکار، ازندریان، سامن، بخش زند و اسلامشهر آق گل نیز فعال است و با همت فرماندار ویژه ملایر، بخشداران و اعضای انجمن‌ها، جلسه‌ها به صورت مستمر تشکیل می‌شود.

آخشیک بیان کرد: امسال ۲۸ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تشکیل شد که به طور میانگین در هر جلسه انجمن ۶ مصوبه به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ مصوبه در ۲۸ جلسه داشتیم بیان کرد: بیشتر این مصوبات اجرایی شده و یا در دست پیگیری است.

آخشیک ضمن تقدیر از شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر و دیگر نهادها و اعضا گفت: این همراهی موجب هم‌افزایی و خِرد جمعی شد و با اتخاذ تصمیم‌های خوب، کتابخوانی به عنوان کار روزانه مردم ملایر شده است.

رشد ۲۰ درصدی سرانه زیربنایی کتابخانه‌های ملایر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر همچنین به رشد ۲۰ درصدی گسترش فضاهای مطالعاتی، سخت‌افزاری و سرانه زیربنایی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با افتتاح کتابخانه شهر زنگنه و زندان ملایر اشاره کرد و افزود: این امر موجب شد به بیش از ۶ هزار مترمربع سرانه فضای مطالعه برسیم.

آخشیک با بیان اینکه به‌زودی عملیات اجرایی کتابخانه روستای «ینگی‌کند» توسط بانک پاسارگاد آغاز می‌شود ادامه داد: زمین کتابخانه روستای توچغاز با ۱۲۰ مترمربع نیز توسط شورای اسلامی و دهیاری روستا در اختیار خیران کتابخانه‌ساز گذاشته شده و توسط بانک یاد شده ساخته می‌شود.

وی گفت: زمین کتابخانه روستای ازناو نیز با ۱۴۴ مترمربع مساحت توسط اهالی روستا واگذار شده و توسط بانک پاسارگاد احداث خواهد شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر خواستار همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان برای واگذاری زمین کتابخانه انتهای خیابان سعدی ملایر شد و بیان کرد: ۲ سال است که مکاتبات آن انجام شده و منتظر واگذاری زمین هستیم.

آخشیک تاکید کرد: کتابخانه شهید «مسعودی‌پور» یخدان روبروی یخدان میرفتاح با ۴۰۰ مترمربع مساحت در دست اقدام است که امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی از محل بازآفرینی شهری اعتباری به این طرح اختصاص دهد.

وی گفت: به تازگی ۶ میلیون تومان از اعتبار داخلی کتابخانه‌های عمومی ملایر برای خرید منابع عمومی مورد نیاز کتابخانه‌های این شهرستان هزینه کردیم که این منابع از کتاب‌فروشی‌های سطح شهر خریداری شد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار