نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. دى 1398 - 8:15   |   کد مطلب: 27789
رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر:
‏۳۱ درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است
رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: در حال حاضر ۹۰۰۰ استادکار در زمینه مبل منبت و ۲۰ هزار هنرمند در ۵۰۰۰ واحد صنفی تولیدی زیرنظر اتاق اصناف، به تولید مبلمان و ‏انواع منبت مشغول هستند.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ یدالله کریمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در مجموع ۳۱ درصد اشتغال شهرستان در حوزه مبل منبت است، افزود: بخش کثیری از هنرمندان این حوزه جوانان و بانوان هستند که کار منبت مبلمان را انجام می دهند.

وی در ادامه از طی شدن روند ثبت جهانی صنعت مبل و منبت ملایر خبر داد و |ظهار کرد: ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت شناخته شده است و این هنر- صنعت به زودی ثبت جهانی می شود.

کریمی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد مبلمان کشور در شهرستان ملایر تولید می شود، افزود: در هفته گذشته روند بررسی ثبت جهانی مبل منبت ملایر توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی انجام شد و تا دو هفته آینده نتیجه ثبت جهانی مبل منبت ملایر اعلام می شود.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر به جزئیات سفر یک روزه ارزبایان سازمان جهانی میراث فرهنگی به ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات راهبردی، بازدید از کارگاه های مبلمان، مراکز آموزش عالی، دیدار و گفتگو با هنرمندان منبتکار و ... از جمله اهم برنامه های این سفر بود.

کریمی بیان کرد: در این سفر رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و دیگر همراهان این شورا از کارگاه های تولیدی مبل منبت ملایر بازدید به عمل آوردند و گزارش خود را برای ثبت جهانی این هنر- صنعت به یونسکو اعلام کردند.

وی افزود: اتفاق ثبت جهانی مبل منبت ملایر کمک کرده که درهای بازارهای جهانی به روی این شهر باز شود تا بتوان از این مسیر محصولات خوب مبل منبت را به فروش رساند.

کریمی تاکید کرد: تمامی رسته های صنفی تولید مبلمان و منبت از رویه کوبی، رنگ کاری، نجاری، پارچه فروشی، ابزار و یراق آلات و ... زیرنظر اتاق اصناف ملایر فعالیت دارند و همگی از تولیدکنندگان موفق حوزه تولید مبلمان صنفی هستند.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری تولیدکنندگان مبل منبت ملایر شاخصه مهمی است، گفت: امیدواریم ثبت جهانی مبل منبت ملایر به زودی محقق شود تا ضمن استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های تولیدکنندگان این شهرستان، با جهانی شدن این صنعت بتوانیم گام بزرگی برای صادرات مبلمان برداریم و ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشیم./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار