نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. دى 1398 - 8:19   |   کد مطلب: 27781
امام جمعه ملایر گفت: در فتنه اخیر تلاش دشمن بر این بود تا رابطه بین امت و امامت را کمرنگ کند و تمامی اتهام‌ها به سمت رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دشمن وقتی پیروزی ملت ایران در فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ را به دلیل ارتباط ناگسستنی آنها با رهبر معظم انقلاب دید، در فتنه امسال نوک پیکان را به سمت معظم له گرفت.

وی با اشاره به کارآمدی، توانمندی و هوشمندی رهبر معظم انقلاب در برابر تمامی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان افزود: دشمن به دنبال از بین بردن علاقه و محبت ملت ایران رهبر معظم انقلاب است، اما هیچگاه موفق نشده‌اند.

امام جمعه ملایر به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با امامت اشاره و بیان کرد: ملت ایران در حماسه ۹ دی نقشه دشمنان را که برای براندازی نظام آمده بودند، در تاریخ رسوا کرد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه این فتنه‌ها همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: از این پس اگر ملت ایران همچون گذشته در لحظه حضور پیدا کرده و صف خود را از اشرار جدا کنند، به طور قطع فتنه‌های بعدی دشمنان نیز خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان در این عرصه حساس به دنبال دوقطبی سازی در کشور هستند تا بتوانند از این طریق بهره خود را ببرند.

خطیب جمعه ملایر تاکید کرد: اینکه سران آمریکا اینگونه به ملت ایران القا می‌کنند که اگر مقاومت کنید، از معیشت خبری نیست، باید بدانند که ما تاکنون هر چه به دست آورده‌ایم به برکت مقاومت بوده است.

حجت الاسلام برقراری تهدید کردن ایران را با تحریم های برجامی، اینستکس و FATF کارساز ندانست و ادامه داد: انتظار ما از مسوولان و نمایندگان مجلس این است که دستورات رهبر معظم انقلاب را این زمینه رعایت کنند.

وی افزود: در برجام تحریم‌ها برداشته نشد و امروز نیز باید مراقب باشیم با این توطئه‌ها به دام دوقطبی سازی نیفتیم.

امام جمعه ملایر همچنین سفر رییس جمهوری ایران به ژاپن را حائز اهمیت دانست و گفت: هیچ مانعی برای برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و خاورمیانه وجود ندارد، اما باید مراقب باشیم کشور را معطل تصمیم ژاپن نکنیم.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی در ژنو و نیویورک نیست، بلکه باید تولید داخلی را به عنوان تنها راه علاج مشکل اقتصادی کشور تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: در گام نخست انقلاب اسلامی شاهد برچیده شدن و جشن ریشه کنی بی سوادی در کشور بودیم که ملایر نیز با بیش از ۹۰ درصد باسوادی از شهرستان‌های پیشرو کشور است.

امام جمعه ملایر ضمن تاکید بر تلاش و کمک جوانان به نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی مطلق بی سوادی، آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی و سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را از دیگر مناسبت‌ها برشمرد و بر لزوم حل مشکلات پرستاران تاکید کرد.

حجت الاسلام برقراری سفر بازرسان شورای جهانی صنایع دستی به ملایر را طی روزهای گذشته ارزشمند دانست و اظهار داشت: ارزیابان گزارش‌های خوبی از ظرفیت‌های مبل و منبت ملایر گرفتند و طی ۲ یا سه ماه آینده شهر جهانی منبت تعیین تکلیف می‌شود.

وی از مسوولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مجلس درخواست کرد: حالا که ملایر در آستانه جهانی شدن صنعت منبت است، تلاش مضاعفی صورت گیرد تا صفر تا صد فرآیند تولید صنعت مبل و منبت در این شهرستان انجام شود.

امام جمعه ملایر همچنین خواستار تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران صنعت مبل و منبت شد و گفت: موانع بر سر راه سرمایه گذاران عرصه صنعت مبل و منبت باید برطرف شود.

حجت الاسلام برقراری اشتغال آفرینی در این حوزه و ایجاد کارخانه‌هایی همچون تولید رنگ و پارچه مبل را ضروری دانست و اظهار داشت: در عرصه کشاورزی همچون انگور نیز نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی هستیم تا با ایجاد هزاران شغل، تحول عظیمی در این شهرستان ایجاد شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار